Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9281 ۱۳۹۸/۱۱/۰۵   ۱۵:۴۸:۳۳

رئیس دانشگاه علوم ‍‍‍پزشکي و خدمات بهداشتي درماني آذربایجان غربی:
هيچ گونه تبعيضي در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد

 

رئیس دانشگاه علوم ‍‍‍پزشکي و خدمات بهداشتي درماني آذربایجان غربی گفت: هيچ گونه تبعيضي در حوزه بهداشت و درمان براي شهرستان هاي استان وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در دومين مجمع سلامت شهرستان مهاباد اظهار کرد: فرمانداري و مسئولان هر شهري که بيشتر و زودتر براي اهداي زمين و مراحل اداري ما را کمک کرده اند به همان اندازه در انجام پروژه هاي سلامت از جمله احداث مراکز خدمات جامع سلامت، پايگاه هاي سلامت و خانه هاي بهداشت اقدام شده تا اعتبارات اختصاص يافته به مرکز عودت داده نشود.

وی افزود: احداث 530 مرکز و خدمات جامع سلامت در سطح استان شعار عدالت در سلامت را تحقق بخشید.

آقازاده اضافه کرد: با مداخله در بحث حاشيه نشينان استان با جمعيت 600 هزار نفر که به امکانات شهري و روستايي دسترسي نداشتند و با اقدامات انجام شده در راستاي تحقق شعار عدالت در سلامت، پايگاه هاي سلامت شکل گرفت و پرونده هاي الکترونيکي سلامت براي مردم تشکيل شد و با جذب افرادي به عنوان مراقبين سلامت ارائه خدمات سلامت در سطح مناطق حاشيه شهر به صورت فعال درآمد.

وي تصریح کرد:  دانشگاه در تامين سلامت جامعه 25 درصد نقش دارد و ساير ارگان ها و سازمان های ديگر نيز در اين برنامه دخيل هستند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي آذربایجان غربی تصريح کرد: در راستاي طرح تحول سلامت 400 تخت ويژه به بيمارستان هاي استان افزوده شد ولي با وجود تعداد تصادفات جاده اي مشکل کمبود تخت هاي ويژه رفع نشد چون بايد در ابتدا جاده بيشتري احداث شود و خودروها استاندارد شوند تا مشکل کمبود تخت هاي ويژه حل شود.

وی بيان داشت: استفاده از ظزفيت سفيران سلامت در مدارس آموزش و پرورش مي تواند در گسترش فرهنگ پيشگيري از حوادث ترافيکي در خانواده ها نقش موثري داشته باشد.

آقازاده در ادامه افزود:  کم تحرکي در ميان جوانان و نوجوانان امروزي يکي از چالش هاي حوزه سلامت است که با ايجاد فضاي هاي ورزشي و فعاليت جوانان در اين مکان هاي ميتوان از بروز اين بيماري پيشگيري کرد.

وی در پايان بيان داشت: خود مراقبتي با افزايش آگاهي مردم و سواد سلامت جامعه در زمينه کيفيت غذا، کاهش مصرف قند و نمک مي تواند در پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي فشار خون و قلبي و عروقي موثر باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا