اخبار
کد خبر : 928 ۱۳۹۴/۰۸/۱۱   

سرمایه گذاری جدی در آذربایجان غربی انجام نگرفته است

* در بخش کشاورزی باید به سمت استفاده از فناوری های جدید حرکت کنیم

رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در11  کشور شامل کشورهای بلاروس، آفریقای جنوبی، کنیا، جمهوری آذربایجان، مجارستان، ترکیه، ارمنستان، نیجریه، ایتالیا، لبنان و آستاراخان روسیه به منظور شرکت در همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی به ارومیه سفر کردند.

رایزنان بازرگانی ظرفیت های این کشورها را در اختیار بازرگانان آذربایجان غربی گذاشتند و پس از آن فرصت های سرمایه گذاری در آنها مورد بررسی قرار گرفت.

از دیگر برنامه های رایزنان بازرگانی 11 کشور شرکت در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی بود که به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

قربانعلی سعادت در این جلسه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه به سبب داشتن معادن، جاذبه های گردشگری و وسعتی در حدود پنج هزار کیلومتر فرصت مناسبی برای ورود سرمایه گذاران خارجی است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هدف ما در استان، توسعه صادرات غیرنفتی است نیز ادامه داد: منطقه آزاد ماکو بهترین پایگاه برای پردازش، فرآوری و توسعه صادرات و بازرگانی استان است لذا باید امکان سرمایه‌گذاری مشترک با فناوری‌های روز دنیا و کشورهای منطقه با کمک رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در این کشورها فراهم شود.

سعادت در ادامه سخنان خود با اشاره به ساختار سنتی کشاورزی استان، افزود: آذربایجان غربی آب و خاک مناسب و امکانات و معادن غنی بسیاری دارد، ولی متاسفانه سرمایه گذاری جدی و بهره برداری درستی در این استان انجام نگرفته و سرمایه گذاری های جزئی هم که صورت گرفته در بخش کشاورزی است که ارزش افزوده چندانی نداشته است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: باید در بخش کشاورزی به سمت استفاده از فناوری های جدید حرکت کنیم، هر چند سردخانه ها و کارخانجات کنسانتره خوبی در استان وجود دارد ولی اگر در کنار این امکانات، بسته بندی و سورتینگ نباشد صادرات خوبی صورت نمی گیرد و در حال حاضر نبود بسته بندی مناسب و سورتینگ، مشکل صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا