Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9278 ۱۳۹۸/۱۱/۰۵   ۱۵:۱۱:۵۰

رییس اداره حدنگاری اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی خبر داد
اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان

 

رییس اداره حدنگاری اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای سیاست های کلی موضوع قانون جامع حدنگاری (طرح کاداستر) طی دو سال اخیر در اراضی ملی استان بالغ بر 300 هزارهکتار طرح کاداستر اجرا شده است.

به گزارش نای قلم، قربانعلی ابراهیمی در گفتگوی خبری اظهار کرد: در این طرح که با استفاده از تصاویر و نقشه های موجود و با همکاری دستگاه های ذیربط موضوع نقشه برداری اراضی ملی و تفکیک آن با اراضی مردمی و مستثنیات اشخاص در حال انجام است اقدامات خوبی را در آینده در تثبیت مالکیت دولت و تفکیک اراضی ملی شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ایجاد پایگاه اطلاعاتی واحد در خصوص اراضی ملی، مدیریت منابع آب و خاک کشور، فراهم شدن زمینه توسعه و مدیریت منابع، تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی، سهولت در حفاظت از اراضی ملی، تسریع در پاسخگویی به استعلامات اشخاص و ادارات، کاهش دعلوی مطروحه در مراجع قضایی، جلوگیری آسان از تخریب اراضی توسط افراد سود جو و رفع مشکلات اجتماعی ایجاد شده در اراضی ملی مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر هستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی ما حفاظت از عرصه های ملی است که با اجرای طرح کاداستر ضریب این حفاظت و حراست ملی در عرصه های منابع طبیعی افزایش خواهد یافت و مهمتر از آن خیلی از مشکلات اجتماعی که در تثبیت اراضی ملی و اشخاص وجود دارد، در راستای اجرای این طرح از بین خواهد رفت.

گفتنی است طبق آمار ارائه شده در 17 شهرستان استان این طرح در حال اجراست و هزینه های آن از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد و پیش بینی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا