اخبار
کد خبر : 9267 ۱۳۹۸/۱۱/۰۲   ۲۲:۳۵:۱۳

امروز؛
بزرگداشت حماسه دوم بهمن ۱۳۵۷ در ارومیه برگزار شد

 

بزرگداشت حماسه دوم بهمن ۱۳۵۷؛ قیام مسلحانه مردم علیه طاغوت به رهبری مرحوم شیخ غلامرضا حسنی در مسجد اعظم ارومیه با حضور مدیران استانی و شهری و خیل کثیر مردم در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش نای قلم، نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: خون سردار شهید سلیمانی هیمنه آمریکا‌ی جنایت کار در منطقه را از بین برد و این مسئله بزرگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در این مراسم گفت: از ابتدای خلقت همیشه جنگ  بین حق و باطل وجود داشته است از این رو هر زمان جبهه حق در برابر نقشه‌ها و توطئه‌های باطل سستی کرده شکست خورده است.

وی بیان کرد: باید در رویارویی با دشمن و توطئه گران صبر و استقامت داشته باشیم و با صبر و بردباری نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کنیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی تصریح کرد: تشییع پیکر ۲۵ میلیونی شهید سپهبد سلیمانی و یارانش به انقلاب و ایمان مردم جانی دوباره بخشید و ثابت کرد که مردم هنوز پاسدار انقلاب و آرمان‌های آن هستند.

قریشی در پایان خاطرنشان کرد: خون سردار شهید سلیمانی هیمنه آمریکا‌ی جنایت کار در منطقه را از بین برد و این مسئله بزرگی است.

در این آیین که اقشار مختلف مردم ارومیه حضور داشتند، برنامه های فرهنگی ویژه‌ای در بزرگداشت سالروز حماسه ۲ بهمن برگزار شد.

روز دوم بهمن با تصویب شورای اسلامی شهر ارومیه به عنوان روز فرهنگی ارومیه نام‌گذاری شده است.

مردم ارومیه در دوم بهمن سال ۱۳۵۷ اقتدار و انقلابی‌گری خود را به رخ جهانیان کشید و با فرماندهی مجاهد نستوه، مرحوم حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی این روز را در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان سرآغاز مبارزه مسلحانه ملت ایران با رژیم پهلوی رقم زدند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا