اخبار
کد خبر : 9260 ۱۳۹۸/۱۱/۰۲   ۲۱:۰۶:۴۷

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد
حمایت از طرح های اشتغال زا در مناطق روستایی و عشایری استان

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت بیش از 2 هزار و 217 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، غلامعلی مرادی در گفتگویی اظهار کرد: این  تسهیلات برای تعداد یک هزار و 323 طرح ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان پرداخت شده و تا کنون اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر به تعداد سه هزار و 661 نفر است.

مرادی با تاکید بر اینکه بانک هاي استان بايد تلاش بيشتري در راستاي جذب منابع مالي به عمل آورند، تصريح كرد: تاکنون تعداد 11 هزار و 33 نفر برای استفاده از اشتغال پایدار روستایی و عشایری و یک هزار و 645 نفر برای استفاده از اعتبارات اشتغال فراگیر در استان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

وی، ادامه داد: سهم استان از اعتبارات برنامه حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که ۴۵ درصد از این مبلغ سهم بخش کشاورزی است .

مرادی، خاطر نشان کرد: این اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی با کارمزد چهار درصد برای روستاهای محروم مرزی و هفت درصد برای سایر مناطق پرداخت می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: سهم استان از محل اعتبارات اشتغال فراگیر هفت هزار و ۱۰ میلیارد ریال است که این اعتبار از محل اعتبارات داخلی بانک ها و با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می شود و همچنین این اعتبار برای اجرای طرح های مشمول برنامه اشتغال فراگیر ۲ الی هفت درصد یارانه دارد.

مرادی ادامه داد: در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار، دولت طرح های اشتغالزایی بخش های خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشند، در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می دهد که تسهیلات اعطایی بیشتر در زیر بخش های دام و طیور، واحدهای گلخانه ای، گیاهان دارویی، صنایع کشاورزی و شیلات است .

این مسئول یادآور شد: طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال ۱۳۹۶ اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: چهار بانک توسعه تعاون، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان به‌شمار می‌رود و تسهیلات این طرح در هر روستا با توجه به مزیت‌های نسبی موجود به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مرادی افزود: همچنین در راستای ایجاد فرصت های شغلی بر مبنای رسته فعالیت های اولویت دار بخش کشاورزی، مبلغ 55 میلیارد و 435 میلیون ریال تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 (ملی و استانی ) به 45 نفر از متقاضیان زیر بخش های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا