اخبار
کد خبر : 9250 ۱۳۹۸/۱۱/۰۱   ۱۷:۴۸:۲۸

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی خبر داد
اجرای 2150 طرح برای پاکسازی نقاط آلوده در استان

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی گفت: 2 هزار 150 طرح امسال در قالب امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و کنترل مراکز آموزشی اجرا شده است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ شمس‌علی حق وردیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح های امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و کنترل مراکز آموزشی در سال جاری نسبت به سال گذشته 125 درصد افزایش دارد.

وی افزود: امسال ۱۲۷ هزار و ۱۲۶ نفر در بحث پیشگیری از اعتیاد تحت آموزش قرار گرفته اند.

حق‌وردیان بیان کرد: همچنین در این مدت چهار هزار و ۵۰۱ گروه و کانال‌ فروش مواد مخدر در فضای مجازی رصد شده است که از این تعداد ۱۴۵ کانال فعال در ارتباط با مواد مخدر شناسایی و به استان‌های مذکور جهت جلوگیری از فعالیتشان گزارش شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال شش هزار و ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که از این میزان سه ‌هزار و ۹۵۵ کیلوگرم تریاک، یک‌ هزار و ۵۰۴ کیلوگرم مرفین، ۲۶۰ کیلوگرم هرویین، ۱۲۶ کیلوگرم شیشه، چهار کیلوگرم حشیش و ۳۴ کیلوگرم کوکایین است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت ۴۶۸ هزار و ۵۶۵ عدد انواع قرص روان‌گردان نیز در آذربایجان‌غربی کشف شده‌است.

حق وردیان اضافه کرد: امسال با اجرای طرح‌های مختلف مبارزه با شبکه‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر، ۹ هزار و ۷۶ پرونده تشکیل، ۴۹۰ دستگاه انواع خودرو و ۶۷ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده ‌است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی ارزش ریالی اقلام توقیف‌شده از قاچاقچیان مواد مخدر این استان را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال بیش از هشت هزار و ۷۰۰ قاچاقچی، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده در استان دستگیر و ۱۸ شبکه قاچاق نیز شناسایی و منهدم شده ‌است.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه های اصلی مبارزه ایجاد ضربه به باندهای قاچاق است، افزود: در این راستا اموال قابل توجهی اعم از وجه نقد، طلاجات، خانه‌های مسکونی کشف و به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به فروش رسیده است که این‌مبلغ به حساب خزانه دولت واریز شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا