اخبار
کد خبر : 9245 ۱۳۹۸/۱۰/۳۰   ۲۱:۱۱:۰۴

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هشدار داد
برخورد قاطع و فوری با مراکز درمانی غیرمجاز

 

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی از برخورد قاطع و فوری با مراکز درمانی غیرمجاز خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی رضایی در کمیته ساماندهی مراکز فعال در امور پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: برخی افراد غیرمجاز در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها با مداخله غیرمجاز در امور پوست، لیزر و کاشت مو، سلامتی آحاد مردم را دچار مخاطره می کنند، برخی از این افراد و مراکز فاقد مجوز متأسفانه با برخی از همکاران پزشک قرارداد همکاری می کنند که این موضوع مصداق واگذاری پروانه به غیر توسط پزشک است و تخلفی انتظامی و تعزیزاتی است.

وی افزود: یکی از تخلفات دیگر در برخی مراکز درمانی، بکارگیری افراد فاقد صلاحیت و عدم حضور پزشک در حین انجام این اقدام درمانی (پروسیجر) است.

رضایی اضافه کرد: خوشبختانه هم افزایی و همکاری خوبی در کنترل این مراکز از طرف حوزه درمان دانشگاه با سازمان نظام پزشکی و انجمن های صنفی گروه های پزشکی ایجاد شده است که مقررات موضوع آگاه سازی جامعه محترم پزشکی بیش از پیش مورد توجه این سه گروه قرار گیرد.

در ادامه جلسه محمد عبایی رییس سازمان نظام پزشکی ارومیه هم گفت: سازمان آماده هرگونه همکاری با حوزه درمان دانشگاه است و موضوع تمرکز بر فعالیت های غیرمجاز در قالب طب سنتی، عطاری، تزریقات و ... از سال ها پیش مورد توجه و پیگیری جدی هیأت مدیره سازمان بوده است و مکاتبات و جلسات مختلفی با سازمان های قضایی و دانشگاهی در این زمینه انجام شده است.

در این جلسه به اهمیت ایجاد کانال ارتباطی مراجعان با حوزه درمان دانشگاه از طریق سامانه ملی رسیدگی به شکایات با تلفن گویای 190 و مراجعه حضوری به ساختمان معاونت امور درمان در فلکه جهاد و نیز تماس با شماره تلفن 32245454یا 32239509 داخلی 114 تأکید شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا