اخبار
کد خبر : 9241 ۱۳۹۸/۱۰/۳۰   ۱۰:۵۶:۱۰

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:
توسعه اشتغال استان در گرو حمایت از شرکت های بومی حوزه فناوری اطلاعات است

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: توسعه اشتغال استان در گرو حمایت از شرکت های بومی حوزه فناوری اطلاعات است.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در نشست بررسی مشکلات شرکت های حوزه فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: آمارها نشان می دهد ظرفیت خوبی برای تولید نرم افزارها در استان وجود دارد و این دستگاه ها و ارگان ها هستند که می توانند با حمایت از شرکت های بومی در توسعه اشتغال استان سهیم باشند.

وی با تشریح سیاست ها و برنامه های وزارت در حمایت از شرکت های بومی در حوزه ICT گفت: حمایت از شرکت های بومی باعث شکوفایی این حوزه در استان شده و توسعه اشتغال و کاهش هزینه ها را در پی دارد.

مدیر کل ICT آذربایجان غربی افزود: اداره کل با معرفی شرکت های توانمند استان به ارگان ها و دستگاه های سایر استان ها در بحث توانمندسازی این شرکت ها تلاش می کند و رفع موانع اداری و جلب همکاری سایر دستگاه های مرتبط از دیگر فعالیت های اداره کل برای حمایت از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات استان است.

به گفته وی اصلی ترین مشکل شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات آذربایجان غربی عدم اطمینان دستگاه ها و سازمان ها به شرکت های استانی برای استفاده از ظرفیت آنها است.

در پایان این نشست مجوز افتای شرکت نوآوران اندیش رایانه غرب ارومیه در حوزه  امن سازی و مقاوم سازی سامانه ها، زیرساخت ها و سرویس ها تحویل شد.

مجوز افتا توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس اسناد و راهبردهای ملی، منجمله سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (سند افتا) و قوانین مصوب در قالب برنامه‌های پنج‌ساله توسعه، به منظورحمایت وگسترش خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات(افتا) در کشور و برنامه ریزی درزمینه به‌کارگیری بهینه ظرفیت های ملی و ساماندهی شرکت‌های توانمند در ارائه خدمات افتا صادر می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا