اخبار
کد خبر : 9240 ۱۳۹۸/۱۰/۲۹   ۲۱:۳۳:۳۲

معاون استاندار خبر داد
90 درصد ناوگان حمل و نقل شهری در ارومیه فرسوده است

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از فرسوده بودن 90 درصد ناوگان حمل و نقل شهری در ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، آیدین رحمانی رضاییه در کمیته تخصصی گرد و غبار اظهار کرد: با وجود زحماتی که در خصوص هوای پاک و تحکیم آن در استان کشیده می شود وضعیت هوای ما در استان پاک نیست و روز به روز هم این وضعیت تشدید می شود و این امر رسالت ما را در جهت کاهش این وضعیت سنگین تر می کند.

وی افزود: همه دستگاه ها باید در حوزه خود به این امر ورود داشته باشند و در این خصوص کمیته ای در زیرمجموعه خود داشته باشند و در کنار آن بر اساس قانون هوای پاک دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری مطلوب نیست و در این راستا شهرداری ارومیه موظف است تصمیمات لازم در این خصوص را اتخاذ و اقدامات لازم را برای جایگزینی ناوگان جدید انجام دهد.

تقویت سیستم های پایش هوا و گسترش ایستگاه های سنجش آلودگی ها و افزایش دقت این سیستم ها، افزایش دقت و کنترل کیفیت خودروها در مراکز معاینه فنی خودروها، شناسایی صنایع مولد آلاینده ها و برنامه ریزی در این خصوص برای کاهش آلودگی ها و حفظ محیط زیست از دیگر مواردی بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به آن تاکید کرد.

رحمانی از اختصاص یک میلیارد تومان برای گسترش حمل و نقل عمومی انسان محور در دو شهرستان تکاب و ماکو خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبار در شهرهای دیگر هم برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا