Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9223 ۱۳۹۸/۱۰/۲۷   ۲۰:۴۸:۱۶

در آذربایجان غربی
طرح پژوهشی عارضه یابی شرکت های خوشه محصولات فرآوری سیب و انگور اجرا شد

 

به همت گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی؛ طرح پژوهشی و مطالعاتی عارضه یابی شرکت های خوشه محصولات فرآوری سیب و انگور به کارفرمایی شرکت شهرک های صنعتی اجرا شد.

به گزارش نای قلم، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، در گفتگویی اظهار کرد: این طرح پژوهشی به کارفرمایی شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان غربی برای شرکت ورق پلاست غرب در قالب خوشه محصولات فرآوری باغی سیب و انگور اجرا شد.

حبیب ولی زاده اضافه کرد: مطالعه بر روی زنجیره ارزش عارضه یابی شرکت های خوشه محصولات فرآوری سیب و انگور، عارضه یابی زنجیره ارزش در خصوص فعالیت های پشتیبان، زیر ساخت، فعالیت های اصلی ار محورهای عارضه یابی این طرح پژوهشی است.

وی افزود: این طرح از نوع کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی و پیمایشی بوده و از نظر عارضه یابی سطحی و تکنیک مورد استفاده تحقیق در عملیات است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در تشریح روند اجرایی طرح اظهار کرد: در این طرح ابتدا مرور سطحی برای گردآوری اطلاعات اولیه همانند فضای کارخانه، پینش ماشین آلات، تکنولوژی مورد استفاده برای تولید کالا، سرمایه های انسانی مورد استفاده در سازمان از نظر تعداد و مهارت موجود صورت گرفت و در مرحله دوم با استفاده از پرسشنامه با طیف لیکرت و پرسشنامه مقایسات زوجی اقدام به گردآوری داده های لازم از کارکنان و مدیان سازمان شد.

وی ادامه داد: داده های گردآوری شده در قالب تکنیک TOPSIS برای شناسایی مهمترین مشکلات در حوزه های مختلف عملیاتی و مدیریتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و سپس نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصتها استخراج گردید و با ترکیب اطلاعات بدست آمده از نتیجه تحقیق برای خط مشی گذاریهای آت ی در خصوص رفع عارضه های موجود و احتمالی در آینده در اختیار مدیران عالی کارخانه قرار گرفت.

ولی زاده با اشاره به اینکه فرایند عارضه یابی برمبنای یک الگوی عارضه یابی انجام می پذیرد اظهار کرد: الگوی عارضه یابی، یک چارچوب مشخصی می باشد که تاکید دارد بر اینکه به دنبال چه چیزی باید بود و چه شاخص هایی را باید مورد ارزیابی قرار داد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، شناسایی علل تأخيرات پروژه هاي سازمان، محاسبه شاخص هاي بهره وري و سودآوری، تعیین ميزان بهره وري سازمان و كاركنان، تحليل دقيق ساختار، فرآيند اهداف و استراتژي هاي سازمان و بهبود آنها، تعيين نقاط قوت و ضعف و اولويت بندي مشكلات، عارضه يابي منابع انساني، ارگونومي و محيط كار، شناسايي و تحليل محيط موجود براي بررسي عملكرد سازمان، تعيين راهكارهاي علمي حل مشكلات، تعريف آموزش ها و پروژه هاي كاربردي و كاهش هزينه هاي آموزش هاي غير مؤثر و جلوگيري از اتلاف منابع مالي سازمان در پروژه هاي غير كاربردي را از مهم ترين کارکردهای انجام عارضه یابی سازمانی عنوان کرد.

ولی زاده گفت: گروه پژوهشی مدیریت کسب و کار جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با بهره گیری از نیروهای متعهد و متخصص در حوزه های مدیریت و کارآفرینی و حقوق در راستای رفع مشکلات سازمان با استفاده از تحقیقات عمیق و متناسب با نیاز روز جامعه برگرفته از تکنیک ها و روش های علمی بروز آمادگی خود را برای ارائه خدمات مدیریتی و مشاوره ای در خصوص افزایش کارآیی و اثربخشی سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی با استفاده از حداقل منابع جهت به دست آوردن حداکثر منافع اعلام می کند.

وی در پایان با اشاره به خدمات سایر گروه های پژوهشی واحد خاطرنشان کرد: بر اساس رویکرد ارتقای کمی و کیفی خدمات فناورانه واحد و با اتکا به خدمات فناورانه و تخصصی دو گروه شیمی و مرکز خدمات تخصصی آنالیز مواد و گروه متابولیتهای ثانویه و گروه مدیریت کسب و کار می توانیم این زنجیره علمی اصلاح و توسعه و ارتقاء راندمان را در بخش های کشاورزی صنعت و کسب و کارهای دولتی و خصوصی در سطح شمالغرب کشور ارائه کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا