اخبار
کد خبر : 922 ۱۳۹۴/۰۸/۱۰   

قارچ سمی خانواده چهار نفری را روانه بیمارستان کرد

کارشناس مسئول اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: قارچ سمی یک خانواده چهار نفری روستای گرژال از توابع سردشت را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش نای قلم، پیروتی در گفت و گویی اظهار کرد: یک خانواده چهار نفری ساکن روستای گرژال از توابع  سردشت با علائم سرگیجه، استفراغ و بی حالی به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند که به محض ورورد به بیمارستان توسط کادر درمان اورژانس تحت نظر قرار گرفته وپس از انجام معاینات لازم توسط پزشک کشیک با تشخیص مسمومیت با قارچ سمی وحشی تحت درمان قرار گرفتند.

طی گزارشات واصله از مسئولان بیمارستان  حال عمومی بیماران رضایت بخش اعلام شد.

گفتنی است قارچ‌های خوراکی شامل گونه‌های قارچی بسیاری می‌شوند که ممکن است به صورت وحشی در طبیعت چیده شده و یا پرورش داده شوند. شناختن قارچ‌های خوراکی وحشی از قارچ‌های سمی به تجربه و تخصص بسیاری نیاز دارد و خطر سمی بودن قارچ‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند بسیار بالاست؛ بنابراین هزگز نباید قارچ‌های موجود در طبیعت را به صرف داشتن ظاهر خوب مصرف کرد، چراکه مسمومیت‌های شدید و حتی گاهی مرگ از پیامدهای مصرف قارچ‌های وحشی سمی موجود در طبیعت است. قبل از آن که قارچی را خوراکی بدانیم، باید قارچ شناسایی شود.

شناسایی کامل یک گونهٔ قارچ تنها راه ایمن برای اطمینان از خوراکی بودن قارچ است. برخی از گونه‌های قارچ که برای بیشتر مردم خوراکی هستند، ممکن است برای برخی افراد سبب واکنش‌های آلرژیک شوند. همچنین قارچ‌های خوراکی کهنه یا نگهداری شده با روش نادرست می‌توانند موجب مسمومیت غذایی شوند.

 قارچ‌های سمی مرگ‌بار که اشتباه گرفته شدن آن‌ها با قارچ‌های خوراکی رایج است و علت موارد مرگ‌بار بسیاری از مسمومیت هستند شامل چندین گونه از قارچ قاتل، به ویژه آمانیتا فالوئیدس و کلاه مرگ (یا کلاهک مرگ) هستند. قارچ‌هایی که در مکان‌های آلوده رشد می‌کنند، ممکن است مواد آلوده مانند فلزات سنگین را در خود انباشته کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا