اخبار
کد خبر : 9212 ۱۳۹۸/۱۰/۲۵   ۲۳:۰۳:۱۰

بر اساس امضای تفاهم نامه مشترک تاکید شد
افزایش همکاری‌ها و تامین امنیت در مرز‌ها

 

تفاهم نامه مشترک همکاری همکاری دو جانبه بین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی و فرماندهان پلیس چهار استان مرزی ترکیه امضا شد.

به گزارش نای قلم، در این تفاهم نامه که در نشست تخصصی پلس ایران و ترکیه در ارومیه به امضای فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و آکانو آیدین رئیس هیئت فرماندهان پلیس استان‌های وان، حکاری، آغری و ایغدیر رسید بر ضرورت تامین امنیت مرز‌ها، استرداد مجرمان، مقابله با جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و سلاح و همچنین تبادل تجرببات و انتقال آموزش تاکید شده است.

 فرمانده انتظامی آذربایجان غربی پس از امضاء تفاهم نامه گفت: این نشست در ادامه نشست فرماندهان پلیس دو کشور در تهران و با هدف ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر بین پلیس آذربایجان غربی و چهار استان هم مرز در ترکیه برگزار شد و قرار است به صورت فصلی ادامه داشته باشد.

 سردار مسعود خرم نیا با اشاره به همکاری مطلوب پلیس جمهوری اسلامی ایران و ترکیه ادامه داد: مقابله با فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی و خرابکار نیز از محور‌های این دیدار بود و همچنینن انتقال دانش، اطلاعات و تبادل تجربیات نیز از محور‌های نشست امروز بود.

 فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی بیان کرد: همکاری میان پلیس دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به ارتقای امنیت در هر دو کشور و منطقه منتج می‌شود و بر تقویت این همکاری‌های مشترک تأکید داریم.

مدیر کل امنیت پلیس استان حکاری و رئیس هیئت پلیس ترکیه هم در این نشست تخصصی گفت: امروز برای ارتقای همکاری‌های مشترک میان دو کشور در استان‌های مرزی، تصمیمات خوبی اتخاذ شد و برای تحقق این مهم سند همکاری مشترک پلیسی به امضاء رسید.

 آکانو آیدین افزود: در نوار مرزی مشترک میان دو کشور تهدیداتی را شاهدیم که این تهدیدات ممکن است به امنیت دو کشور آسیب برساند، بنابراین لازم است که به راهکار‌های دقیقی بیندیشیم و معتقدم با تشریک مساعی و تبادل اطلاعات، دانش و تجربیات می‌توانیم برای مشکلات، راه حل‌های درست و عملیاتی بیابیم و بر تهدید‌ها غلبه کنیم.

 وی با اشاره به امضای سند مشترک همکاری میان پلیس استان مرزی آذربایجان غربی در ایران و چهار استان مرزی در ترکیه خاطرنشان کرد: در راستای تحقق مفاد و محور‌های این دیدار، تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری امور، یکی از برنامه‌های در دستور کار است در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج همکاری‌ها خواهیم بود همانطور که تا کنون دو طرف با تقدیم شهیدان خود نشان داده اند که برای امنیت دو کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

 در پایان این دیدار، هدایایی به رسم یادبود میان فرمانده انتطامی آذربایجان غربی و رئیس هیئت رؤسای پلیس استان‌های مرزی ترکیه مبادله شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا