Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9205 ۱۳۹۸/۱۰/۲۴   ۱۳:۱۵:۰۴

معاون استاندار:
1444 هکتار سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان غربی وجود دارد

 

حاشیه نشینی یا سكونتگاه های غیررسمی درپی مهاجرت افراد مختلف درحاشیه كلان شهرها تعریف می شود كه عمده ترین جلوه این پدیده، مغایرت فرهنگ حاشیه نشینان با ساكنان شهرهاست.

به گزارش نای قلم، خرده فرهنگ های مهاجران با فرهنگ شهرنشینان هماهنگ نیست و فرهنگ شهر نیز با مقاومت ساكنان سكونتگاه های غیررسمی مواجه می شود كه باعث بروز مشكلات فراوانی برای كلان شهرها و افراد حاشیه نشین می شود.

انگیزه های حاشیه نشینان برای سكونت در مناطقی كه گسستگی كالبدی و فرهنگی با شهر دارند، دلایل مختلفی دارد كه مهمترین آن، فشارهای اقتصادی است.

سكونتگاه های غیررسمی به دنبال مهاجرت بسیاری از افراد به ویژه روستاییان برای به دست آوردن رفاه و آسایش بیشتر و سرو سامان دادن به اقتصاد فروپاشیده خانواده به سمت شهرصورت می گیرد اما این افراد، زندگی در حاشیه شهر را نصیب خود و خانواده می كنند.

عمده مهاجرت ها به كلان شهرها به دلیل بهره مندی از امكانات و فرصت ها برای زندگی و كار بهتر انجام می شود اما مهاجران یا توانایی تطابق با شهرها را كسب نمی كنند یا شهرها گنجایش پذیرش آنها را ندارند به همین دلیل در حاشیه شهرها زندگی برای خود دست و پا می كنند كه نام آن زندگی شهری است اما محتوای زندگی در حالت روستایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی می گوید: در آذربایجان غربی یک هزار و 444 هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد که از این میزان ۳۴۰ هکتار بافت فرسوده است.

آیدین رحمانی توجه به مقوله الحاق واحدهای مسکونی روستایی حائز شرایط به داخل محدوده روستا در طرح هادی را از دیگر موضوعات مهم دانست که با نگاه ویژه مقام عالی استان این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کار را برای مدیریت و برنامه ریزی شهری سخت تر کرده است، اذعان می دارد: در ستاد بازآفرینی باید از طریق از هم افزایی و نگاه فرابخشی نسبت به حل معضلات این آسیب اجتماعی اقدام کرد.

وی در خصوص مختومه شدن پرونده مسکن مهر در استان تا پایان سال جاری اظهار می دارد: با توجه به عزم دولت در اتمام پرونده مسکن مهر تا پایان سال جاری امید داریم تا مساکن مهر باقیمانده استان نیز تا پایان امسال با تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی به مرحله بهره برداری برسند.

رحمانی ادامه می دهد: از مجموع ۴۵ هزار و ۳۸۲ واحد مسکن مهر استان ۴۲ هزار و ۸۸۹ واحد تحویل شده و در بوکان نیز از ۲ هزار و ۷۲۴ واحد ۲ هزار و ۶۲۵ واحد به اتمام رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تصریح می کند: در طرح اقدام ملی مسکن در هفت محور نیز در قالب ۲۱ هزار واحد در مرحله اول در ۹ شهرستان استان چهار هزار ۷۱۷ واحد ثبت نام شده و نیاز است مسئولان هماهنگی برای تامین زمین و دیگر نیازها را انجام دهند.

رحمانی خاطرنشان می کند: امسال چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار پروژه های بازآفرینی بوده که ۱۰۰ درصد جذب شده و نویدبخش آن است که با برنامه منسجم در سال های آتی شاهد تحولات مثبت شهری باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا