اخبار
کد خبر : 9191 ۱۳۹۸/۱۰/۲۲   ۱۲:۵۴:۵۱

دبیر پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه متذکر شد
ساخت‌وساز در حاشیه شهرها بدون برنامه ریزی و مطالعه درست

 

دبیر پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه با بیان اینکه ساخت‌وسازها در حاشیه شهرها بدون برنامه ریزی و مطالعه درست منجر به بروز مشکلات و افزایش خسارت شده است، گفت:  متاسفانه ساخت‌وسازها در مسیل سیلاب ها منجر به بروز خسارت های بی شماری می شود که باید بیش از پیش به این موضوع توجه شود.

به گزارش نای قلم، نادر کاظمی در گفتگوی خبری اظهار کرد: طرح جامع مطالعات شهری با هدف پیشگیری از بحران در حال انجام است.

وی افزود: فصل اول طرح جامع مطالعات شهری انجام گرفته است و این طرح با تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار در دست تهیه است .

دبیر پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه با بیان اینکه در مناطق شهری و مناطق مسکونی افزایش خسارت های جانی و مالی در هنگام بحران وجود دارد، بیان کرد: بیشتر این افزایش خسارت ها  در سایه ساخت و سازهای ناصحیح و غیراصولی در مناطق مسکونی است .

کاظمی بیان کرد: قانونمند بودن و توجه ویژه به طرح تفصیلی و همچنین مشارکت شهروندان با شهرداری جهت رعایت اصول ساخت‌وساز و پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی در صورت وقوع بحران می شود.

دبیر پدافندغیرعامل شهرداری ارومیه با بیان اینکه طرح مطالعاتی جمع آوری آب های سطحی در سطح شهر در حال اجراست، عنوان کرد: برابر اعلام کارشناس هواشناسی برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی ها در معابر چندین نوبت عملیات لايروبي کانال ها، رودخانه ها و مسيل هاي شهر با هدف کاهش آب گرفتگی معابر انجام شده است.

وی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز، عنوان کرد: شهرداری ارومیه همواره با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مقابله می کند و اگر نیاز است به مقامات قضایی ارجاع داده می شود، اما در این راستا مردم باید پیشقدم شوند و ساخت‌وسازهای غیرمجاز را جهت جلوگیری از هر گونه آسیب انجام ندهند.

دبیر پدافند غیرعامل شهرداری ارومیه گفت: از آنجایی که نقاط اصلی تمرکز جمعیت در داخل شهرها است، باید جهت جلوگیری از وقوع حوادث به مطالعات جامع شهری نگاه ویژه کرد.

وی با اشاره به مدیریت بحران در شهرها بیان کرد: مدیریت بحران یک اصل در تمام شهرها است و مدیریت شهری باید در این خصوص جهت جلوگیری از بروز هر نوع مشکل آمادگی کامل داشته باشد.

کاظمی با اشاره به آمادگی شهرداری ارومیه در زمان بارش های برف و باران، بیان کرد:  در بارش های اخیر بسیج تمام نیروها و ماشین آلات شهرداری ارومیه منجر شد که مدیریت شهری با آماده باش کامل مشکلاتی ناشی از بارش ها را کنترل کند تا مشکلی در شهر روی ندهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا