Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 919 ۱۳۹۴/۰۸/۱۰   

دستاوردهای ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی خوب و مفید بود

*مجلس ایران در دو کمیته صلح و امنیت و کمیته ارتباط با بین الملل عضویت دارد

دبیرکل گروه پارلمانی ایران و عضو دائمی کمیته صلح و امنیت بین الملل در اتحادیه بین المجالس جهانی عضویت ایران در کمیته اجرایی این اتحادیه بعد از 50 سال را موفقیتی ارزشمند دانست و گفت: تاثیرگذاری هیات پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی بیشتر شده است.

به گزارش ناي قلم، موید حسینی صدر در گفت‌وگويي اظهار كرد: دستاوردهای ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی خوب و مفید بود به طوری که حضور فعال هیات پارلمانی در تمام گزارش‌ها و بیانیه‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی منجر به صدور قطعنامه‌ای هماهنگ با خواسته‌های ایران شد.

وی با بیان اینکه تاثیرگذاری هیات پارلمانی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی بیشتر شده است، گفت: عضویت ایران در کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس جهانی موفقیت ارزشمندی برای هیات پارلمانی محسوب می‌شود که از آن می‌توان به عنوان نقطه عطفی یاد کرد چرا که در طول عمر 116 ساله این اتحادیه ایران تنها یکبار آن هم در سال 1345 به عضویت این کمیته درآمد پس از آن دیگر هیچگاه عضوی در کمیته اجرایی اتحادیه نداشتیم.

حسینی صدر به روند انتخاب جلالی در کمیته اجرایی اتحادیه اشاره و اظهار کرد: با توجه پایان دوره عضویت آقای جلالی در کمیته حقوق بشر، ایشان برای عضویت درکمیته اجرایی کاندیدا شد و توانست از منطقه آسیا پاسیفیک رای لازم را کسب کرد که بدین ترتیب ایران یک عضو از 15 نفر عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی است،موقعیتی که برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

دبیرکل گروه پارلمانی ایران و عضو دائمی کمیته صلح و امنیت بین الملل در اتحادیه بین المجالس جهانی ابراز امیدواری کرد که ایران بتواند در این جایگاه به عنوان کشوری اثرگذار در مجامع بین المللی از حقوق جمهوری اسلامی ایران دفاع کند.

وی در پایان گفت و گو با ايسنا یادآور شد که در حال حاضر مجلس ایران در دو کمیته صلح و امنیت و کمیته ارتباط با بین الملل عضویت دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا