Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 918 ۱۳۹۴/۰۸/۱۰   

آخرین اخبار انتخاباتی مطرح در فضای سیاسی

موضوع حضور نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی در همه دوره‌های انتخاباتی از موضوعات مورد بحث بوده است و تفاوت‌هایی را در رابطه با حضور زنان در مجلس شورای اسلامی شاهد بوده‌ایم؛ از جمله در دوره ششم مجلس بیشترین نمایندگان زن و در دوره‌های هشتم و نهم تعداد کمتری حضور داشته‌اند.

به گزارش ناي قلم به نقل از ايسنا دومین گردهمایی استانی زنان اصلاح‌طلب هم با تاکید بر اهمیت همین موضوع و مشارکت سیاسی زنان - چه اصلاح طلب و چه اصولگرا - در پایان هفته گذشته برگزار و البته بخشی از سیاست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان تشریح شد.

فعالیت‌های دیگر مجموعه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب هم در قالب برگزاری جلسات و تلاش برای رسیدن به هماهنگی‌های بیشتر ادامه دارد.

حضور حزب کار همگام با شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات

به عنوان مثال حزب اسلامی کار اعلام کرده است که مانند سایر احزاب اصلاح طلب به دنبال ائتلاف اصلاح طلبان است و همگام با شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات فعالیت خواهد کرد.

این حزب به دنبال تکمیل ستادهای انتخاباتی‌ خود است و کلیه تصمیم‌های حزب در رابطه با انتخابات را به شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ارجاع خواهد داد.

تاکنون هم جلسات مشترکی بین احزاب اصلاح‌طلب در راستای ائتلاف اصلاح‌طلبان برگزار شده است. شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان از ترکیب شورای مشورتی و کمیته راهبردی جبهه‌ اصلاحات تشکیل شده است.

زمان قطعی تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان هنوز مشخص نیست

جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه روحانیت مبارز نیز پیگیر تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان هستند، اما هنوز نمی‌توان زمان قطعی تشکیل این شورا را مشخص کرد.

این شورا قرار است با حمایت و پشتیبانی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشکیل شود و ترکیب آن نیز طیف‌های مختلف جناح اصولگرا و چهره‌های حقیقی و حقوقی این جریان را در بر خواهد گرفت. البته هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

جبهه پیروان خط امام و رهبری به عنوان جمعی که شامل 18 تشکل و حزب اصولگرا می‌شود، آمادگی خود را اعلام کرده است، تا با شورای هماهنگی اصولگرایان و سایر احزاب و تشکل‌های اصولگرا در هماهنگی کامل باشد تا جریان اصولگرایی بتواند و با وحدت و انسجام هر چه بیشتر خود را برای انتخابات آماده کند.

موحدی کرمانی، یزدی و مصباح از بزرگان جریان اصولگرا نیز بر وحدت در جریان اصولگرایی تاکید دارند.

جبهه پیروان خط امام و رهبری اسامی کاندیداهای بالقوه و بالفعل خود را از دبیران استان‌های خود دریافت کرده و قصد دارد با توجه به ملاک‌های مورد نظر از کسانی که واجد شرایط هستند، در انتخابات مجلس استفاده کند.

کمیته انتخابات جبهه پیروان و نیز کمیته‌های مربوط به آن ، مثل کمیته زنان و کمیته تبلیغات نیز تلاش‌های خود را به خصوص در زمینه مشارکت زنان آغاز کرده‌اند.

تاکید بر استقلال و بی طرفی شورای نگهبان در انتخابات

از دیگر اخبار انتخاباتی واکنش شورای نگهبان به ادعای کسانی است که می‌گویند ما با شورای نگهبان هماهنگی‌ های لازم را انجام داده‌ایم.

ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در این زمینه گفته است: شورای نگهبان با هیچ کس در خصوص انتخابات و صلاحیت‌ کاندیداها هماهنگی ندارد ؛ زیرا علتی برای این کار وجود ندارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا