اخبار
کد خبر : 9177 ۱۳۹۸/۱۰/۱۸   ۱۹:۵۴:۴۹

اخبار ورزشی آذربایجان غربی
بازگشت ۹۰ ارومیه به جمع مدعیان با شکست علم‌وادب

 

در اولین هفته دور برگشت لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم ۹۰ ارومیه با برد برابر علم‌وادب تبریز، ۳۵ امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد.

به گزارش نای قلم به نقل از خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، هفته نخست دور برگشت لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور با برد نماینده ارومیه همراه بود.

در یکی از این دیدارها و در حضور نزدیک به ۴۰۰۰ تماشاگر ورزشگاه تختی ارومیه و در هوایی سرد، تیم ۹۰ با تک گل امید رضایی یک بر صفر علم‌وادب تبریز را شکست داد

عبدالصمد احمدی، امین عباسی، سیروس صادقیان، مهدی محمدی، وحید نعمتی، داوود شاهواروقی، فرشاد اسدی (اکبر صفرزاده)، پیمان پورصادقی، علیرضا قاسمی، امید رضایی (سیدمحمد ابوترابی) و آرمین مصطفوی (سعید بحرکاظمی) ترکیب ۹۰ را در این مسابقه تشکیل می‌دادند.

۹۰ با این نتیجه ۳۵ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد ضمن اینکه تیم علم‌وادب با ۷ امتیاز در رده آخر جدول باقی ماند.

وحید بیاتلو سرمربی ۹۰ در مورد این بازی گفت: با توجه به شرایط تیم و از دست دادن تمرینات نیم‌فصل، مسابقه سختی را برابر تیم حریف داشتیم و خوشحالم ۳ امتیاز حساس این دیدار را کسب کردیم.

وی اظهار کرد: فعلا پنجره نقل و انتقالات تیم بدلیل بدهی ها بسته است و منتظریم با باز شدن آن اقدام به جذب بازیکن کنیم گرچه  با یکی دو بازیکن قرارداد داخلی امضا کرده ایم.

بهاءالدین پناهی سرمربی علم‌وادب گفت: عملکرد خوبی داشتیم و عادلانه تر این بود که این مسابقه مساوی به پایان برسد.

وی افزود: با مشخص شدن وضعیت تیم و انتقال امتیاز شهرداری به علم‌وادب، اقدام به جذب چند بازیکن جدید کرده‌ایم که بدلیل شرایط خاص کشور و تعطیلی فدراسیون، کارت بازی آنها برای این بازی صادر نشد.

وی خاطر نشان کرد: مطمئن باشید، علم‌وادب در لیگ دسته اول باقی خواهدماند و تلاش می کنیم به رتبه‌های بالاتر برسیم.

پیشکسوت رشته کشتی مهاباد درگذشت

«سلیمان هرمزیاری» پیشکسوت و داور اسبق رشته ورزشی کشتی شهرستان مهاباد پس از ۲ سال مبارزه با بیماری سرطان در ۷۰ سالگی درگذشت.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرمزیاری سال ۱۳۲۸ شمسی در مهاباد دیده به جهان گشود و در ۱۴ سالگی زیر نظر مریبان کشتی از جمله «عباس خاکی»، «علی کریمی» و «علی موخدی» کشتی خود را آغاز کرد.

قرنی مصطفی پور ادامه داد: «سلیمان هرمزیاری» تا سال ۱۳۹۴ از رده نوجوانان تا رده پیشکسوتان در رقابت‌های مختلف کشتی کشور حضور داشت و در ۱۲ سال ورزش حرفه‌ای، عناوین قهرمانی زیادی را در کشور و استان به‌دست آورد.

وی اظهار داشت: این کشتی‌گیر مهابادی در رده پیشکسوتان هفت بار قهرمان آذربایجان‌غربی شد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: این ورزشکار پیشکسوت در سال ۱۳۵۷ به سمت مربی و سرپرست تیم کشتی مهاباد انتخاب شد و سپس به فعالیت داوری پرداخت و در سال ۱۳۷۲ نیز موفق شد عنوان داور ممتاز کشور را کسب کند.

مراسم تشییع این پیشکسوت کشتی آذربایجان‌غربی از مقابل خانه کشتی شهرستان مهاباد برگزار و در آرامستان باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده شد.

داور بوکانی رقابت‌های کشتی جام تختی را قضاوت می‌کند

رییس اداره ورزش و جوانان بوکان گفت: «ابراهیم یزدان‌پناه» از این شهرستان برای قضاوت در رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی انتخاب شد.

انور ملارحیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی به میزبانی مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه از امروز به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزن‌کشی ورزشکاران از امروز آغاز شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات ۱۰۰ کشتی‌گیر در ۱۰ وزن کشتی آزاد و یک وزن کشتی پهلوانی حضور دارند و برای کسب سهمیه المپیک با هم به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: «سیدفرشید میرهاشمی»، «ابراهیم کریمی» و « هژار عباسی» از دیگر داوران آذربایجان‌غربی هستند که برای امر قضاوت در این مسابقات انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه تیم‌های مدعی در این مسابقات حضور دارند، ادامه داد: تمامی مدعیان دوبنده تیم ملی در این رقابت‌ها حضور دارند و این مسابقات مرحله اصلی انتخابی تیم ملی برای حضور در المپیک است.

ابراهیم یزدان‌پناه ۴۲ سال سن دارد و دارای مدرک داوری درجه یک بین‌المللی است و مسابقات ملی و بین‌المللی متعددی را تاکنون قضاوت کرده‌است.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام جهان پهلوان تختی دی و بهمن ماه امسال در کرمانشاه و شیراز برگزار می‌شود.

با توجه به ثبت این رقابت‌ها در تقویم سال ۲۰۲۰ اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ دی در شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی نیز روزهای سه و چهار بهمن به میزبانی شهر شیراز برپا خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا