اخبار
کد خبر : 9170 ۱۳۹۸/۱۰/۱۸   ۱۸:۳۶:۰۰

رئیس دانشگاه ارومیه خبر داد
اختصاص ۵ هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه برای ساخت مرکز رشد دانشکده فنی خوی

 

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: در راستای ارتباط بیشتر دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه با صنعت پنج هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه در جنب دانشکده فنی و مهندسی خوی به ساخت مرکز رشد این دانشکده با همکاری پارک علم و فناوری اختصاص پیدا می کند .

به گزارش نای قلم، رحیم حب نقی در جلسه مشترک هیات رئیسه دانشگاه با ریاست پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اظهار کرد: پارک علم و فناوری ادامه فعالیت های دانشگاه است و ما امیدواریم زمانی برسد که تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان ما با تاسیس  یک شرکت دانش بنیان در پارک فعال بوده و دیگر بیکار نمانند.

وی افزود: ما از اینکه طرح هایی در دانشگاه اجرا شود که در ارتباط با جامعه باشد، استقبال می کنیم و در دانشگاه نیز به همین سمت حرکت می کنیم.

 رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: دانشگاه و پارک چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ همکاری در کنار هم هستند.

علی نیکبخت با تاکید بر اینکه برخی از شرکت های ما نیاز به نیروی جوان و خوش فکر دارند، بیان کرد: شرکت های ما بالاخص در زمینه الکترونیک و مکانیک نیازمند کارورز و نیروی کار از میان دانشجوها هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ادامه داد: ما همچنین از پایان نامه ها و رساله هایی که در راستای اهداف پارک باشند حمایت می کنیم. همچنین با استفاده از ظرفیت فن بازار می توانیم دستاوردهای اعضای هیات علمی و دانشجویان را تجاری سازی کنیم و در همین هفته پژوهش حدود ۱۵ قرارداد تجاری برای محصولات شرکت های دانش بنیان بسته ایم.

وی افزود: همچنین ما می توانیم خیلی از رویدادها را به صورت مشترک اجرا کنیم از جمله همین مدرسه تابستانی کارآفرینی که با همکاری پارک و معاونت پژوهشی دانشگاه اجرا شد، ما به شدت دنبال فعالیت مشترک هستیم.

 رئیس پارک علم و فناوری استان بیان کرد: ارتباط دانشگاه و پارک باید به صورت سیستماتیک و سیستمی باشد. همین الان بسیاری از شرکت های ما از اعضای هیات علمی و دانشجویان هستند.

در ادامه جلسه موارد مشترک ما بین دانشگاه ارومیه و پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا