اخبار
کد خبر : 9159 ۱۳۹۸/۱۰/۱۷   ۱۱:۰۲:۰۴

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی هشدار داد
کلاهبرداری برای به دست آوردن رمز‌های کاربری شبکه اجتماعی

 

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی در مورد کلاهبرداری در فضای مجازی از کاربران با ترفند به دست آوردن رمز‌های کاربری شبکه اجتماعی هشدار داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگویی اعلام کرد: اخیراً افراد کلاهبردار و سودجو در فضای مجازی باترفند‌های مختلف اقدام به اخذ یا سرقت نام کاربری و گذرواژه کاربران کرده و از آن طریق با ارسال پیام‌هایی با عناوین " در بیمارستان می‌باشم و یا مشکلی برایم پیش آمده و نیاز مبرم به مبلغی دارم، کارت بانکی در اختیارم نیست و مبلغ 500 هزار تا یک میلیون تومان به کارت دوستم واریز نمائید" ارسال کرده و دنبال کنندگان با توجه به معتبر بودن صفحه و شناخت صاحب آن اقدام به واریز مبالغ درخواستی به شماره حساب اعلامی کرده است که پس از شکایت شکات به پلیس فتا مشخص می شود که این پیام و درخواست‌های وجه از طرف افراد کلاهبردار برای سوءاستفاده صورت گرفته است.

او در این خصوص به شهروندان توصیه کرد از واگذاری نام کاربری و گذرواژه به افراد غیر تحت هر عنوانی خودداری کنند.

نصرتی تاکید کرد شهروندان  از اعتماد بی جا به تبلیغات مربوط به نرم افزار‌های کاربردی با ویژگی‌های خاص همچون دسترسی به اکانت آشنایان، دوستان، خانواده، مکان یابی، ماهواره جیبی، صیغه یابی خودداری کنند چرا که اینگونه نرم افزار‌ها وجود خارجی ندارند.

همچنین کاربران  قبل از اقدام به انتقال وجه با فرد درخواست کننده تماس حاصل و پس از حصول اطمینان و تائید هویت وی نسبت به انتقال وجه اقدام کنند.

رییس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: برای اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی رمز‌های پیچیده شامل ترکیبی از اعداد و حروف و نماد‌ها انتخاب کنید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا