Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9157 ۱۳۹۸/۱۰/۱۶   ۲۰:۳۶:۱۹

یک مقام مسوول هشدار داد؛
کاهش بارندگی و احتمال افزایش جمعیت آفت سن غلات در مزارع استان

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: درسال زراعی 98- 97 ، در بیش از 92 هزار هکتار از مزارع غلات استان، مبارزه شیمیایی بر علیه آفت سن انجام گرفته است.

به گزارش نای قلم، جعفر وحدت در گفتگویی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری، احتمال افزایش جمعیت آفات نسبت به سال گذشته بیشتر است و پیش بینی می شود در صورت تدوام شرایط اقلیمی فعلی، در بیش از 150 هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی با افت سن غلات صورت گیرد.

وحدت تصریح کرد: برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری کلاس های آموزشی برای زارعان انجام شده است و درحال برگزاری است و همچنین مقرر شده سه کارگاه اموزشی منطقه ای در شمال، مرکز و جنوب استان برگزار شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه به موقع با عوامل خسارتزای گندم اعم از علف های هرز، آفات و بیماری ها و رعایت مسائل مربوط به تغذیه سبب ارتقای کیفیت گندم می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع این آفت، افزود: برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان، کاهش سمپاشی های بی رویه با رویکرد حفاظت از محیط زیست، استفاده از سموم کم خطر به جای سموم پرخطر، رعایت اصول مبارزه شیمیایی با استفاده از سمپاش های مناسب، کالبیراسیون سمپاش ها و اطلاع رسانی و پیش آگاهی مناسب از اهم برنامه های مدیریت حفظ نباتات در سال زراعی جاری است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم ها، حمایت از تولید داخلی و رونق تولید محصولات استراتزیک از جمله گندم وظیفه همگانی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا