اخبار
کد خبر : 9156 ۱۳۹۸/۱۰/۱۶   ۲۰:۲۷:۱۷

در 9 ماهه امسال؛
ارزش صادرات کالا از بازارچه های مرزی استان 99 درصد افزایش یافت

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری صادرات کالا از بازارچه های مرزی استان از لحاظ وزنی 14 درصد و از نظر ارزش 99 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

به گزارش نای قلم، محمد دهقان در گفتگویی اظهار کرد: در این مدت بازارچه های مرزی استان با صادرات 541 هزارتن کالا به ارزش بیش از 798 میلیون دلار بیشترین حجم صادرات کالایی را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین اضافه کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری 463 هزارتن کالا به ارزش 622 میلیون دلار از گمرکات استان انجام شده که از لحاظ ارزشی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 49 در صد افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی از بازارچه ها و گمرکات استان شامل انواع روغن های سبک و فرآوره ها بجزبنزین، سیب تازه، هندوانه تازه، کنسانتره سیب، ماست، انواع مواد پلاستیکی، انواع کالاهای نساجی، انواع کف پوش، انواع تولیدات صنایع غذایی و ... هستند.

دهقان به واردات کالایی اشاره کرد و گفت: در دوره مورد اشاره 379 هزارتن کالا به ارزش 506 میلیون دلار وارد کشور شده که از لحاظ وزنی 48 درصد و از لحاظ ارزشی 59 درصد افزایش داشته است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان استان عنوان کرد: همچنین در مدت زمان یاد شده 75 هزار تن کالا به ارزش 137 میلیون دلار کالا از طریق بازارچه های مرزی استان وارد کشور شده است که نسبت به 9 ماهه سال گذشته از لحاظ وزنی 159 درصد و از لحاظ ارزشی 201 درصد رشد داشته است، از جمله کالاهای وارداتی انواع لاستیک خودرو، قطعات خودروهای سنگین، ماشین های ریسندگی نساجی، بدنه کامیون، کامیونت، کشنده جاده ای و غیره است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا