اخبار
کد خبر : 9141 ۱۳۹۸/۱۰/۱۴   ۱۲:۴۲:۱۷

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
نمایش «روز باشکوه آقای گورکن» در میاندوآب

 

نمایش «روز باشکوه آقای گورکن» به نویسندگی «سوسانا هاروتیونیان» اهل کشور ارمنستان و به کارگردانی «مجید پهلوانیان» در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب روی صحنه رفت.

به گزارش نای قلم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب در گفتگویی اظهار کرد: نمایش «روز باشکوه آقای گورکن» به نویسندگی «سوسانا هاروتیونیان» در این شهرستان به‌روی صحنه رفت.

محمود نیکمرام گفت: این نمایش به کارگردانی مجید پهلوانیان، کاری از گروه تئاتر «آی‌پارا» است که در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به مدت سه شب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درون‌مایه این نمایش در خصوص جنگ است، بیان کرد: در این نمایش به «جنگ» به عنوان آتش همیشه خفته در زیر خاکستر که بلاهایی از جمله «بی‌هویت شدن» انسان‌ها را به بار می‌آورد و نمود آن در شخصیت یک سرباز تجلی یافته، پرداخته شده‌است.

نیکمرام اضافه کرد: این نمایش همچنین به مضمون مرگ و زندگی و رویکرد فلسفی که در این زمینه وجود دارد، به شکل زیبایی پرداخته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب ادامه داد: در این نمایش ۲ بازیگر شامل «غلامرضا قلی‌یان» و «مجید پهلوانیان» ایفای نقش کرده‌اند.

در میاندوآب ۹ گروه هنری و تئاتر ثبت شده‌است؛ این شهرستان با ۷۰ هنرمند که در عرصه تئاتر فعالیت دارند یکی از قطب‌های این رشته در جنوب آذربایجان‌غربی است.

*هفتاد و یکمین پاتوق و اکران فیلم‌های کوتاه ایران و جهان در مهاباد

رئیس انجمن سینمای جوان مهاباد از برگزاری رایگان هفتاد و یکمین اکران فیلم‌های کوتاه ایران و جهان همراه با نقد و بررسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نای قلم، بایزیدی رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد، گفت: انجمن سینمای جوانان مهاباد در هفتاد و یکمین پاتوق اکران فیلم کوتاه پنج فیلم کوتاه داستانی ایرانی دیروز"، "راه کوچک"، "کماندو"، " وحشی" و "نودل، را اکران می‌کند.

 او افزود: این فیلم‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در انجمن سینمای جوان مهاباد واقع در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایش درمی‌آید و بازدید برای عموم رایگان است.

بایزیدی اضافه کرد: انجمن سینمای جوانان مهاباد چهارشنبه هر هفته فیلم‌های کوتاه ایران و جهان را در دفتر خود به صورت رایگان اکران می‌کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا