اخبار
کد خبر : 913 ۱۳۹۴/۰۸/۰۹   

اتخاذ تدابیر لازم از سوی دستگاه های اجرایی برای مقابله با النینو

* فوریت های پزشکی آذربایجان غربی برای حوادث فصل سرما آمادگی دارد

مدیر کل اموراجتماعی استانداری آذربایجان غربی دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد را به پیش بینی تدابیر لازم برای مقابله با اثرات زیان بار پدیده النینو سفارش کرد.

به گزارش نای قلم، هوشنگ عطاپور امروز در کارگروه تخصصی سازمان های مردم نهاد استان، به احتمال بروز پدیده زیست محیطی النینو درکشور و نقش سازمان های مردم نهاد در کاهش آثار و تبعات این پدیده اشاره کرد و افزود: این سمن ها می توانند با همکاری دستگاه های اداری و آموزش و آگاه سازی مردم نقش مهمی در کاهش آثار زیانبار ایفا کنند.

وی اضافه کرد: با پیش بینی بروز پدیده «النینو» در پائیز و زمستان، مدیریت بحران استان تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی را فراهم می کند.

مدیر مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان غربی هم از آمادگی کامل فوریت های پزشکی آذربایجان غربی برای حوادث فصل سرما خبر داد.

باقر بهرامی اظهار کرد: به همین منظور 39 پایگاه جاده ای و 28 پایگاه شهری در حال خدمات رسانی هستند.

پدیده النینو یکی از چرخه های مشهور آب و هوایی جهان است که هر دو تا هفت سال یک بار باعث ایجاد ناهنجاری های بزرگی در آب و هوای زمین می شود و از جمله این ناهنجاری ها می توان به روان شدن سیلاب های ناگهانی، خشکسالی، قحطی و اپیدمی برخی بیماری ها اشاره کرد.

النینو و لانینو یک رخداد اقلیمی کلان که در اثر رها شدن انرژی انباشته در بزرگترین حوزه اقیانوسی جهان یعنی جنوب اقیانوس آرام رخ می دهد و نشانه اولیه آن تغییر جهت جریان آب های سرد و گرم و همچنین بادهای این منطقه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا