اخبار
کد خبر : 911 ۱۳۹۴/۰۸/۰۹   

بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند

* سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با هدف کاهش نابرابری های اجتماعی احیا شده است

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند.

به گزارش نای قلم به نقل از خبرنگار اجتماعی مهر اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سه هدف شامل برنامه ریزی برای تحصیل افراد بازمانده از تحصیل، کاهش ناامنی غذایی و توانمندسازی افراد حاشیه نشین را در اولویت قرار داده است.

وی افزود: طبق ارزیابی های ما برای سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی هدف گذاری شده تا طی دو سال، بازماندگان از تحصیل در این استان ها تحت پوشش تحصیلی قرار گیرند.

واعظ مهدوی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با هدف کاهش نابرابری های اجتماعی احیا شده است، افزود: در سال 84 تعداد شاغلین در کشور 20 میلیون و 184 هزار نفر بود و در سال 92 تنها 10 هزار نفر به تعداد شاغلین اضافه شد که این آمار نشان می دهد با وجود اینکه منابع مالی زیادی طی سال های 84 تا 92 به کشور آمده اما تغییری ایجاد نشده است.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: امسال با 18 میلیارد دلار در حال مدیریت کشور هستیم در حالی که سال 90 کشور با 120 میلیارد دلار اداره می شد و تمامی این موارد نشان می دهد که مهمترین مسئله نحوه استفاده و برنامه ریزی ما برای استفاده از منابع است.

وی گفت: هفت استان کشور به لحاظ امنیت غذایی جز استان های نا امن غذایی شناخته شده اند که باید به سمت کاهش این نا امنی غذایی برویم.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه 10 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور داریم که از بسیاری از حداقل ها محروم هستند، ادامه داد: اولویت دیگر ما نیز توانمندسازی حاشیه شهرها و مسائل این حوزه است و مشارکت اجتماعی در توانمندسازی افراد حاشیه نشین باید افزایش یابد و ما نیز ایجاد فضاهای فیزیکی مورد نیاز حاشیه شهرها همچون مدارس، مکان های ورزشی، تفریحی و بهداشتی و درمانی را در اولویت قرار خواهیم داد.

واعظ مهدوی از ابلاغ بخشنامه هدف گذاری پژوهش در قانون برنامه سال 95 کشور توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس هر دستگاهی باید یک درصد اعتبارات خود را در هر کدام از امور برای پژوهش هزینه کنند که این کار برای رشد پژوهش و علم در کشور انجام می شود.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم در فرآیند تدوین برنامه ششم توسعه ترکیبی از برنامه های بخش و استان را ارائه کنیم و هدف گذاری های ما نیز معطوف به ظرفیت ها و امکانات استان ها خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا