اخبار
کد خبر : 9095 ۱۳۹۸/۱۰/۰۷   ۲۱:۱۴:۵۰

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:
استفاده از فناوری های ارتباطی در مواقع بحران ضروری است

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: استفاده از زیرساخت های ارتباطی اعم از پیامک برای اطلاع رسانی در مواقع بحران در پیشگیری و کاهش خسارات بسیار موثر و ضروری است.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد در جلسه بررسی راهکارهای استفاده موثر از فناوری های ارتباطی در مواقع بحران اظهار کرد: امروزه استفاده از بستر ارتباطی با توجه به توسعه زیرساخت های آن تا دورافتاده ترین نقاط استان بستری مناسبی برای اطلاع رسانی در مواقع بحران است.

وی ایجاد ارتباط پایدار با پایگاه های هواشناسی در استان برای ارسال داده های هواشناسی برای تحلیل به موقع و اطلاع رسانی به مردم را حیاطی قلمداد کرد و افزود: آماده بررسی زیرساخت های ارتباطی پایگاه های ارسال داده هواشناسی هستیم و در صورت نیاز بستر پایدار برای این پایگاه ها ایجاد می کنیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به این موضوع که ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان محور تحولات جهان در حوزه های تجارت، اقتصاد و مسائل اجتماعی و حتی در مسائل امدادرسانی در زمان حوادث پیش بینی نشده مورد استفاده است، تصریح کرد: نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در مواقع بحرانی و نیاز به اطلاع از وضعیت مناطق و ساکنان دچار بحران اهمیتی مضاعف پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی کسب اطلاع درباره وضعیت سلامت ساکنان مناطق بحران زده علاوه براینکه باعث کاهش نگرانی و صرفه جویی در وقت و هزینه آشنایان و بستگان آنها می شود، به مسئولان و امدادرسانان هم کمک می کند تا با برنامه ریزی دقیق و مدیریت قوی به یاری آسیب دیدگان بشتابند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی در این نشست هدف از برگزاری این جلسه را بررسی نقاط ضعف و قوت استان در حوزه های مختلف کاری مشترک و مرتفع نمودن ضعفها و تقویت نقاط قوت عنوان کرد و گفت:بدون همدلی و همکاری بین دستگاهی، موفق به کاهش خسارات بلایای طبعی نمی شدیم.

 عبدلی همچنین اذعان کرد: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحولات گسترده ای را در عرصه های مختلف به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشری در زمینه اطلاعات و ارتباطات حائز اهمیت و انکارناپذیر است.

عبدلی افزود: سازمان هواشناسی کشور نیز با توجه به اهمیت این موضوع در تولید محصولات و سرویس های این سازمان اقدام به بازنگری در ساختار قبلی با نگرش ساختار فرایندی کرده است .

مدیر کل هواشناسی استان ابراز امیدواری کرد با یاری اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چالش های موجود را در این حوزه رفع کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا