اخبار
کد خبر : 9093 ۱۳۹۸/۱۰/۰۷   ۲۰:۳۶:۵۸

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد
ايجاد پايگاه هاي ديده وري برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان

 

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از ايجاد پايگاه هاي ديده وري برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی، روستایی و تاب های فعال در سطح استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، کامیار داهیم در گفتگویی اظهار کرد: روند پایش، مراقبت و پیشگیری از بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی، روستایی و تاب های فعال در سطح استان تداوم دارد.

وی افزود: مراقبت و پايش های مستمر این بیماری با ايجاد پايگاه هاي ديده وري توسط اكيپ هاي بررسي و نمونه برداري این اداره كل و شبكه هاي دامپزشكي استان و با نظارت ستاد اجرائي مقابله با  بیماری آنفلوانزاي فوق حاد پرندگان با اطلاع گيري از مزارع طيور صنعتي، وضعيت پرندگان مهاجر در تالاب ها و حاشيه رودخانه ها و درياچه هاي پشت سد و روستاهاي حاشيه آنها با تلفات طيور بومي، بررسي بيماري و نمونه برداري و مطالعات آزمايشگاهي مستمرا انجام می گیرد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی از مرغدارانی که مرغ تخمگذار، پولت و مرغ مادر نگهداری می کنند درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون طیورپرورشی خود اقدام کنند.

داهیم، واکسیناسیون را یکی از مهمترین راه های پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان و تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، مرغداران در اسرع وقت هماهنگی های لازم با اداره کل دامپزشکی استان جهت تهیه واکسن و همچنین نسبت به واکسیناسیون طیور پرورشی خود علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را انجام دهند.

وی از مرغداران خواست تا ضمن رعایت دقیق موارد بهداشتی و قرنطینه ای در واحدهای پرورشی خود، توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هر گونه بیماری و تلفات مشکوک در مرغداری ها، مراتب را در سریع ترین زمان ممکن به ادارات دامپزشکی شهرستان ها اطلاع دهند.

 بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی بسیار خطرناکی است که اهمیت کنترل آن از دو جنبه قابل تامل است، یکی باعث ایجاد خسارات سنگین اقتصادی ناشی از تلفات وسیع ناشی از بیماری در گله های پرورشی طیور و دیگری تهدید علیه بهداشت عمومی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا