اخبار
کد خبر : 9084 ۱۳۹۸/۱۰/۰۶   ۱۸:۴۱:۵۰

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
داروساز غایب تیم سلامت است

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در نظام سلامت نقصی را در حوزه طب داریم و آن غایب بودن داروساز در تیم سلامت است .

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در مراسم افتتاح نخستین بخش مراقبت های دارویی در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه اظهار کرد: طبیب و پیراپزشک در بیمارستان ها شناخته شده اند و اینکه چگونه فعالیت کنند تا چرخه تشخیص و درمان بیمار کامل شود، مشخص است اما یک عنصر بسیار مهم داروساز است که غایب مهم ماست .

وی افزود: اثرگذاری داروساز در نظام سلامت بسیار بالاست ولی در نظام سلامت یک غایب بزرگ است .

غفارزاده تصریح کرد: مگر می شود پزشکی که بیماری را مورد ارزیابی، تشخیص و درمان قرار می دهد و یکی از ابزار مهمش داروست با داروساز ارتباط نداشته و در تیم سلامت حضور نداشه باشد .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: یکی از مباحث مهم در مقوله سلامت، ایمنی بیمار است و از جمله عوامل تاثیرگذار بر ایمنی بیمار، دارو و خطاهای دارویی است لذا حضور داروساز برای تیم سلامت ضروری است .

وی خاطرنشان کرد: پس آیا این داروساز با این نقش مهم فقط باید متولی یک داروخانه یا انبار دارویی باشد یا متولی یک بخش مراقبت دارویی؟

غفارزاده ادامه داد: لذا نیازمند ارتقای سیستم داروخانه به بخش مراقبت دارویی در بیمارستان ها هستیم و بخش مراقبت دارویی مستند بر اساس بالین است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا