اخبار
کد خبر : 9080 ۱۳۹۸/۱۰/۰۵   ۱۲:۱۲:۲۷

در مراسم گرمیداشت هفته پژوهش عنوان شد
عدم وجود همبستگی بین نظام آموزشی و پژوهشی/ از نقشه جامع شهر هوشمند رونمایی شد

 

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید بین نظام آموزشی و پژوهشی همبستگی وجود داشته باشد که این مهم هنوز اتفاق نیفتاده است.

به گزارش نای قلم، حسین بخشایشی در مراسم گرمیداشت هفته پژوهش که با حضور اعضای شورای اسلامی، معاونان، مدیران و پرسنل شهرداری ارومیه و جمعی از پژوهشگران در محل امفی تئاتر سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: موسسات پژوهشی و تحقیقی نیازمند حمایت همه جانبه دولت هستند.

بخشایشی اظهار کرد: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راه ها ممکن برای رفع مشکلات و گشودن افق های روشن برای آینده است.

وی عنوان کرد: پژوهش ضامن پیشرفت و توسعه پایدار است و در صورت عدم پژوهش جامعه به سمت رکود حرکت خواهد کرد .

بخشایشی گفت: گسترش رویکردپژوهی در آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که دانش آموزان امروز پژوهشگران آینده هستند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: موفقیت پژوهش در هر کشور نیازمند  عزم ملی و تلاش همه دستگاه های اجرایی است.

وی گفت: باید به پژوهش ارزش و بها داد که متاسفانه تا به امروز به این مهم توجه نشده است.

بخشایشی اظهار کرد: در سطح کشور در زمینه رشد پژوهش و تولید علم در ظرف 22 سال گذشته 28 پله پیشرفت حاصل شده که اگر با این اوصاف به پیش برویم به موفقیت های بیستری در سال های اتی دست پیدا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ضعف سیستم اطلاع رسانی هم مانع هم افزایی پژوهش است، بیان کرد: نبود زیرساخت های معنوی جهت مالکیت معنوی در راه پژوهش وجود دارد.

*مدیریت شهری ارومیه به پژوهش ارزش و بهاء می دهد

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه هم در این مراسم گفت: شهرداری ارومیه رویه اش طی چند سال اخیر  پژوهش محور بوده و به پژوهش بها داده است.

محمدرضا علیزاده امام زاده اظهار کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه جهت چکش کاری طرح ها و رفع ایرادات، تشکیل مرکز پژوهش ها پیشنهاد شد.

وی اضافه کرد: در اساسنامه جدید مرکز پژوهش های اسلامی شهر ارومیه اخیرا مصوب شد که این مرکز ارکانش به صورت هیت امنایی اداره شود.

علیزاده امام زاده بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر قوه اندیشدن را به  کودکان از همان ابتدای دوران کودکی به وجود نیاوردیم.

وی ابراز کرد: معلمان و استادان قوی کسانی هستند که دانشجویان را به سمت تحقیق و پرسشگری سوق دهند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه رویه اش طی چند سال اخیر  پژوهش محور بوده و به پژوهش بها داده است و لذا از مراکز پژوهشی، اساتید متخصص و دانشجویان درخواست داریم شهرداری ارومیه در این زمینه یاری کنند.

*پاسخ به مطالبات مردم در اولویت است

دیگر سخنران این مراسم معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه بود.  صادق حسین دوستی با بیان سخنانی گفت: ماهیت وجودی مدیریت شهری مردم هستند و پاسخ به مطالبات مردم در اولویت است لذا باید در حوزه پژوهش روی یافتن راهکار برای رفع مشکلات متمرکز شود.

وی اظهار کرد: هر چقدر از ابزار پژوهش استفاده کنیم میزان رضایتمندی مردم بیشتر می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه اضافه کرد: پژوهش و یافتن  راه حل ها و فرهنگ سازی آن می تواند کمک زیادی به مدیریت شهری کند.

وی بیان کرد: به عنوان مجموعه ای در ارتباط با مردم ورفع مشکلات آنها از این تریبون اعلام می داریم که مراکز پژوهشی و علمی می توانند در این زمینه با مدیریت شهری همکاری کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه ابراز امیدواری کرد روز به روز در حوزه پژوهش در مدیریت شهری ارومیه قدم های مثبتی برداشته شود.

گفتنی است در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش از نقشه جامع شهر و نرم افزار گردشگری شهر ارومیه رونمایی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا