اخبار
کد خبر : 9076 ۱۳۹۸/۱۰/۰۴   ۲۲:۰۵:۳۷

به زودی؛
اتاق تميز در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: كلين روم يا اتاق تميز (CLEAN ROOM) به زودی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود .

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در مراسم آغار فعالیت بخش مدیریت خدمات دارویی و سیستم Unit dose مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری (ره) ارومیه اظهار کرد: در بخش اطفال و شیمی درمانی مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری گران ترین و کمیاب ترین داروها تجویز می شود که در مواردی ویال کامل برای بیماران اطفال استفاده نمی شود و نیازمند نگهداری اصولی این داروها در شرایط و برای دفعات بعدی مصرف است.

وی افزود: مقدمات ساخت کلین روم در این مرکز از جمله تایید راه اندازی Clean room داروهای شیمی درمانی به عنوان اولویت اول، نیازسنجی اولیه جهت راه اندازی کلین روم داروهای شیمی درمانی و تغذیه وریدی و انجام اقدامات اولیه در خصوص تعیین محل و شرکت مشاور انجام گرفته و ساخت کلین روم در مراحل پایانی است.

غفارزاده در ادامه به دلیل اهمیت موضوع از کلیه روسای بیمارستان های ارومیه خواست، ساخت کلین روم را در اولویت کاری قرار دهند.

گفتنی است، كلين روم يا اتاق تميز، مكانی است بسيار تميز و مناسب كه از نظر قطر ذرات معلق در هوا، گرد و غبار در حد ميكرون و زير ميكرون، رطوبت، سرما، گرما و فشار تحت كنترل است. با پيشرفت‌هايی كه روز به روز در ابعاد گوناگون علمی و صنعتی حاصل می‌شود تجهيزات و دستگاه‌‌های بسيار حساس و دقيق ساخته شده است كه بدون داشتن اتاق تميز يا كلين روم ساخت آنها ميسر نيست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا