اخبار
کد خبر : 9061 ۱۳۹۸/۱۰/۰۲   ۱۹:۵۰:۲۸

به دنبال اقدامات اخیر تخریب کنندگان عرضه تولیدات ملی؛
نظام شبکه توزیع مواد غذایی و آشامیدنی بازنگری می‌شود

 

معاون غذا و دارو و رئیس کارگروه غذا و داروی کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: نظام شبکه توزیع مواد غذایی و آشامیدنی به منظور تدوین راهکارهایی جهت کاهش آسیب‌پذیری حوزه سلامت بازنگری می‌شود.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در جلسه کمیته پدافند غیرعامل معاونت غذا و دارو آذربایجان غربی با رویکرد بررسی تهدیدات زیستی در حوزه مواد غذایی، اظهار کرد: در تهدیدات زیستی اخیر که توسط دشمن و عوامل آن در داخل کشور به اجرا درآمده، اقلام سلامت محور مورد هدف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر تخریب کنندگان عرضه تولیدات ملی تصریح کرد: در این اقدامات عامدانه، عوامل اخلال‌گر با ایجاد عملیات روانی، جسم خارجی در داخل بسته‌بندی فرآورده‌های آردی و قندی جاسازی و توزیع کردند که این آفندهای زیستی موجب تهدید سلامت شهروندان و ایجاد جو روانی در جامعه شد.

غفارزاده در ادامه بر تدوین راهکارهایی جهت کاهش آسیب‌پذیری حوزه سلامت به عنوان حوزه‌ای تاثیر‌گذار در زندگی مردم و اقتصاد جامعه اشاره و بر بازنگری و اجرای اقدامات اصلاحی با مشارکت سازمان‌های متولی نظام شبکه توزیع مواد غذایی از مرحله تولید تا مصرف تاکید کرد.

در ادامه این جلسه باقر بهرامی دبیر کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در زمینه اقدامات انجام شده طی چند روز اخیر، از سوی کارگروه‌های کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی از جمله کارگروه‌های بهداشت و پیشگیری (معاونت امور بهداشتی)، تشخیص و آشکارسازی (معاونت غذا و دارو) و تریاژ، تخلیه و درمان (معاونت امور درمان)، پیگیری و نتایج بحث و بررسی شد.

گفتنی است، استخراج نقاط آسیب‌پذیر حوزه تولید و توزیع مواد غذایی با رویکرد پدافند غیرعامل، برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهایی جهت کاهش آسیب‌پذیری، اجرای اقدامات مربوط به رصد، پایش وهماهنگی، پیش بینی و پیش‌یابی آفند‌های زیستی، ارتقای ظرفیت های نظارت و کنترل بر چرخه تولید و توزیع مواد غذایی، تامین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص جهت تقویت زیر ساخت‌های آزمایشگاه کنترل غذا و دارو، افزایش هماهنگی های درون و برون بخشی، تشکیل کمیته اطلاع رسانی و... از جمله مصوبات مهم این جلسه بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا