اخبار
کد خبر : 906 ۱۳۹۴/۰۸/۰۹   

برنامه ششم توسعه پاسخگوی رفع عدم توازن باشد

* تبعیض به عنوان یک ظلم آشکار به هیچ وجه برای یک ملت قابل تحمل نیست

استاندار آذربايجان غربي گفت: برنامه ششم توسعه بايد پاسخگوی رفع عدم توازن باشد.

به گزارش ناي قلم، قربانعلي سعادت در جمع اساتید دانشگاهی و مدیران استان بر ضرورت درک مشترک و اجماع نخبگان و مسئولان در موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وي افزود: عدم توازن و تعادل و وجود تبعیض در میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور، منجر به ظهور معضلات اجتماعی مختلفی مانند پدیده حاشیه نشینی، به وجود آمدن باراندازهای جمعیتی ناهمگون در اطراف کلانشهرها و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود و این یک سم مهلک و هشدار دهنده است که باید در تدوین برنامه ششم توسعه به آن توجه جدی شود.

سعادت با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه باید پاسخگوی رفع عدم توازن باشد نیز گفت: دولت یازدهم در تلاش است که تدوین برنامه ششم بر محور اقتصاد مقاومتی و توانمندی‌های منطقه ای صورت گیرد و ما امیدواریم که مثل برنامه های توسعه قبل، در این برنامه و در مرحله تلفیق، دیدگاه‌های منطقه ای و مطالبات استان‌ها در دیدگاه‌های کلان محو نشوند.

وي اظهار کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی به لحاظ فرهنگی و موضع گیری باید در میان مدیران استان جایگاه خود را پیدا کند.

سعادت تاکید کرد: نخبگان و مسئولان باید در بحث اقتصاد مقاومتی به یک درک مشترک و اجماع برسند تا این الگو به یک برنامه استانی تبدیل و برای تحقق اهداف مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی، گام‌های اجرایی برداشته شود.

وی در ادامه به برنامه های توسعه در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجا که از اول انقلاب نسخه یکسانی در امر برنامه ریزی و برنامه های پنج ساله توسعه در کشور در نظر گرفته شده و همواره در این برنامه‌ها، دیدگاه‌های کلان بر دیدگاه‌های منطقه ای غالب بوده است لذا اجرای این برنامه‌ها نتوانسته بحث عدم توازن منطقه ای و تعادل بین استان‌ها و مناطق مختلف کشور را حل کند.

استاندار آذربایجان غربی یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی را توجه دولت به همه مناطق و توانمندی‌های کشور دانست و افزود: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور، فقط در تهران و کلان‌شهرها نیست بلکه مناطق مختلف و استان‌های مختلف کشور، هر کدام ظرفیت‌ها و استعدادهایی دارند که شکوفایی آن‌ها نیازمند توجه و تخصیص اعتبارات بر پایه میزان محرومیت است لذا ما از دولت، مجلس و تمامی نهادهای تصمیم گیری و سیاست‌گذاری در کشور انتظار داریم که به این بحث رفع عدم توازن منطقه ای اعتقاد و اهتمام کافی را داشته باشند.

استاندار و رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید کرد: فاصله و شکاف طبقاتی شاید قابل تحمل باشد اما تبعیض به عنوان یک ظلم آشکار به هیچ وجه برای یک ملت قابل تحمل نیست؛ لذا نباید اجازه دهیم که تبعیض و تداوم آن، موجب نارضایتی و ایجاد فاصله بین مردم و حکومت شود که راهکار مقابله موثر و از بین بردن این تبعیض‌ها و عدم توازن‌ها، اقتصاد مقاومتی به عنوان یک روش برنامه ریزی متعالی است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا