اخبار
کد خبر : 9058 ۱۳۹۸/۱۰/۰۲   ۱۹:۵۰:۲۸

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه:
آلودگی هوا ارتباطی به نفتگاز توزیع شده ندارد

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: آلودگی هوا ارتباطی به نوع نفتگاز توزیع شده در ارومیه ندارد.

به گزارش نای قلم، احمد مجرد در گفتگویی اظهار کرد: از آبان ماه سال ۹۷ صددرصد نفتگاز توزیع شده برای خودروهای دیزلی اعم از اتوبوس های درون شهری و برون شهری در سطح مرکز استان و شهرهای شمالی آذربایجان غربی از نوع استاندارد یورو ۵ است.

 وی افزود: با توزیع این فرآورده سازگاز با محیط زیست به سهم خود از آلاینده های زیست محیطی به شدت کاسته شده و امیدواریم مسئولان امر با کنترل سایر مولفه های تاثیرگذار در آلودگی هوا اعم از خودروهای فرسوده، صنایع و... شاهد هوای پاک برای شهر و استانمان باشیم.

مجرد با تشریح کنترل آلاینده های زیست محیطی به کاهش میزان گوگرد در نفتگاز توزیع شده از هفت هزار ppm به پنج ppm گفت: نقش کاهش میزان گوگرد در نفتگاز یورو ۵ در میزان آلاینده های زیست محیطی بسیار تاثیرگذار است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد بنزین توزیع شده در منطقه ارومیه از نوع یورو ۴ بوده و درصدد هستیم این مقدار را تا پایان سال به ۸۵ درصد برسانیم.

 مجرد با بیان این‌که از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۴۶ میلیون لیتر نفتگاز یورو ۵ در بخش حمل و نقل به مصرف رسیده است، تصریح کرد: توزیع نفتگاز یورو۵ در سطح منطقه نشان از عمل به تعهدات وزارت نفت در کاهش آلایندگی سوخت های فسیلی بوده و گام ارزشمند دیگری در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی استان‌ آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا