اخبار
کد خبر : 9053 ۱۳۹۸/۱۰/۰۱   ۲۰:۳۰:۴۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلایه کرد،
نبود بوستان کتاب در آذربایجان غربی

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی از نبود بوستان کتاب و خالی بودن جای کتاب در هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ این استان گلایه کرد.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری امروزد ر جلسه انعقاد تفاهم نامه ششمین دوره پایتخت کتاب بین دستگاه‌های اعضای ستاد با این اداره کل گفت: فراهم کردن زمینه مطالعه برای تک تک افراد جامعه و افزایش دانش و معلومات عمومی مردم از طریق ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهداف اجرای پایتخت کتاب ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان امکان پذیر است.

 وی در این جلسه که با حضور هادی طباطبایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی در محل اتاق جلسات معاونت محترم سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد، افزود: این طرح به عنوان حرکتی نوین و موثر و خودجوش برای احیای مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی محسوب می شود و این تفاهم نامه جهت همکاری در اجرای طرح های پایتخت کتاب ایران به شرح ذیل منعقد می گردد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع تفاهم نامه، تصریح کرد: همکاری در اجرا و برگزاری طرح های پایتخت کتاب ایران، تشکیل کارگروه برای بررسی طرح های سازنده ارائه شده و مفید کتابخوانی، مشارکت در برگزاری طرح های ترویج کتابخوانی و همکاری و تشویق افراد ومروجان کتابخوانی در اجرای طرح های کتابخوانی از جمله موضوعات مهم مطروحه شده درراین تفاهم نامه است. مدت تفاهم نامه از تاریخ شروع اجرای این تفاهم نامه به مدت دو سال می‌ باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان کرد: همچنین مدیران دو طرف تفاهم‌نامه با برگزاری جلسات مشترک و ارائه طرح های مختلف در اجرای فعالیت های کتابخوانی و فرهنگی در صورت فراهم بودن شرایط همکاری دوطرفه ای را برقرار خواهند کرد.

وی یادآور شد: مقوله کتاب، مقوله بین‌بخشی بوده و بین سه قوه و ادارات باید این موضوع مطرح شود و همه ارگان ها در اجرای این امر و فرهنگ اهتمام ویژه داشته باشند، نبود بوستان کتاب و خالی بودن جای کتاب در هایپرمارکت و سوپرمارکت‌های بزرگ جز مشکلات این حوزه است.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح پایتخت کتاب از جمله طرح‌هایی در راستای ترویج فرهنگ کتاب است، اظهار کرد: از سال ۹۶ این طرح را پیگیر هستیم و در سال گذشته ارومیه و مهاباد جز شهرهایی بودند که بعنوان شهرهای خلاق در طرح پایتخت کتاب مطرح شدند.

رسول بابازاده، با اشاره به سه هدف کلی این طرح، گفت: کمک به توسعه پایدار، فرهنگی و اجتماعی بر محوریت شهرها، انسجام بخشی به محوریت کتابخوانی  و سومین هدف شناسایی ظرفیت‌ و پتانسیل‌ها در سطح استان آذربایجان‌غربی است.

این مقام مسوول یادآور شد: امروزه بدلیل گسترش فضای مجازی، مردم از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دور شدند و هدف اصلی این طرح احیای این فرهنگ دربین مردم است.

یادآوری می شود، این تفاهم نامه در هفت ماده و دو نسخه که هر نسخه حکم واحد دارد تنظیم و امضا و مبادله می‌ شود که پس از امضا توسط اشخاص صلاحیت دار اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا