اخبار
کد خبر : 9051 ۱۳۹۸/۱۰/۰۱   ۲۰:۳۰:۴۸

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
اهدای ۳۰۰جلد کتاب به کتابخانه بخش انزل روستای قولنجی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از اهدای ۳۰۰ جلد کتاب به کتابخانه بخش انزل روستای قولنجی خبر داد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری در خصوص اهدای ۳۰۰ جلد کتاب به کتابخانه بخش انزل روستای قولنجی گفت: این اقدام در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح روستاها و تشویق کودکان و نوجوانان به این امر صورت گرفت.

وی افزود: نذر کتاب به عنوان اصلی ترین نذر فرهنگی می‌تواند آثار خوب اجتماعی، اشاعه و گسترش فرهنگ مطالعه و افزایش سرانه مطالعه را در پی داشته باشد.

خدایاری تصریح کرد: درصورتی ‌که فرهنگ کتاب‌خوانی در این قبیل روستاها به‌درستی نهادینه ‌شده و سنت‌های همچون شاهنامه‌خوانی و نقاله خوانی زنده باشد، فرصت مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت روستانشینان خواهد بود و به ‌مرور سایر کتاب‌ها و کتاب های غیر درسی را در مدارس روستاها نیز می‌توان وارد چرخه مطالعه روستانشینان کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت ترویجی کتابخوانی در روستاها نسبت به شهرها و شهرستان‌ها بسیار راحت‌تر بوده، گفت: روسـتاها محمل مناسبی برای فعالیت های مدنی، مشـارکت در فعالیت های اجتماعی به شمار می آید، بر ایـن اسـاس می توان امیدوار بود که فعالیت های ترویجی با کارنامه قابل قبولی رو به رو شود.

خدایاری ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی نقش مهمی در بهبود زندگی اجتماعی افراد و رفتار جمعی آنها دارد و بخش مهمی از اهداف ذاتی نهادهایی مانند بخشداری ها و دهیاری ها، سامان دادن به امور زندگی جمعی مردم است و این مساله اهمیت پایگاه های فرهنگی مهمی مانند کتابخانه های عمومی را بیش از بیش آشکار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان سخنان خود تاکید کرد: بخشداران و دهیاران نباید خود را به کارهای عمرانی محدود کنندو  باید بخشی از همت و توجه آنها معطوف به کارهای فرهنگی باشد.

*برگزاری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در آذربایجان‌غربی

مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» طی روزهای ۴ و ۵ دی ۱۳۹۸ در مهاباد و ارومیه برگزار می شود.

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی از حضور ۱۳ گروه نمایش عروسکی و نمایش زنده مراکز کانون استان در مرحله استانی این جشنواره خبر داد.

وی گفت: مراسم افتتاحیه و روز اول هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در استان آذربایجان‌غربی با رقابت هفت گروه نمایشی روز ۴ دی ماه ۹۸ در مهاباد و مراسم اختتامیه با رقابت شش گروه نمایشی روز ۵ دی ۹۸ در ارومیه برگزار می شود.

زاهدی با بیان اینکه سه گروه برگزیده مرحله استانی به مرحله کشوری جشنواره راه می یابند، گفت: از ۱۶ برگزیده نیز در مرحله استانی تقدیر می شود که عناوین این برگزیدگان، برگزیده بازیگری اول، برگزیده عروسک گردانی اول،‌ برگزیده بازیگری دوم،‌ برگزیده عروسک‌گردانی دوم،‌ تقدیری بازیگری، تقدیری عروسک گردانی، برگزیده نمایشنامه کودک، برگزیده کارگردانی کودک، برگزیده نمایشنامه نوجوان، برگزیده کارگردانی نوجوان، برگزیده طراحی لباس، برگزیده گریم، برگزیده شاعر، برگزیده موسیقی، برگزیده طراحی و ساخت عروسک، برگزیده طراحی پوستر و بروشور است.

*دانش آموز مهابادی عنوان کتابخوان برتر استان را از آن خود کرد

دانش آموز مهابادی عنوان کتابخوان برتر آذربایجان غربی را از آن خود کرد.

کازیوه ابراهیم زاده دانش آموز پایه دهم تجربی دبیرستان دخترانه «گلستان دانش» عنوان کتابخوان برتر کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش نیمه نخست امسال ۱ هزار جلد به مجموع کتاب‌های کتابخانه عمومی این شهرستان اضافه شده که تعداد جلد کتاب‌ها در کتابخانه‌ها به ۴۴ هزار و ۱۷۴ عنوان در ۶۱ هزار و ۵۸۲ نسخه رسیده است.

 همچنین امسال ۳۱ هزار و ۱۱۷ جلد کتاب به امانت داده شده که بیشترین امانت مربوط به کتاب‌های کودک و ادبیات بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا