اخبار
کد خبر : 9050 ۱۳۹۸/۱۰/۰۱   ۲۰:۳۰:۴۸

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد؛
برخورد قاطع با تغییر غیرقانونی اراضی در استان

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: با افراد متخلف در مورد تغییر غیرقانونی اراضی برخورد می شود، مردم به این نکته توجه داشته باشند که دچار ضررهای مالی نشوند.

به گزارش نای قلم، چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با موضوع طرح پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی  با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دستگاه های ذیربط تشکیل شد.

مرتضی حاتمی، با بیان اهمیت حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات و تغییر کاربری اراضی گفت: این طرح در حال حاضر در مرکز استان و تعدادی از شهرستان های استان با جدیت تمام و اهتمام دستگاه ها در حال پیگیری است و مسئولان استانی موظف هستند با الزام دستگاه ها در استان و شهرستان ها جهت انجام وظایف محوله اقدام کنند.

وی افزود: بنیاد مسکن و اداره کل راه شهرسازی استان با تشکیل کمیته مشترک حفاظت از اراضی ملی داخل در محدوده طرح هادی روستایی در راستای هم افزایی و تعیین تکلیف اراضی مذکور را در دستور کار خود قرار دهند.

حاتمی گفت: جهت ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح باید نیروی انتظامی، هنگ مرزی، یگان حفاظت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آمار تغییر کاربری اراضی نواحی مرزی استخراج شده را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام آمادگی کامل دستگاه قضایی درخصوص پیشگیری از تصرفات اراضی گفت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و آئین نامه اجرایی آن، نماینده دادستان مشخص و معرفی می شود و یگان حفاظت جهاد کشاورزی استان موظف است جهت اجرای تبصره مذکور که به تعداد 800 مورد شناسایی شده شامل قطعات بزرگ و اجرای قطعات بزرگ تفکیکی را در دستور کار خود قرار دهد.

حاتمی با تأکید بر اهمیت نقش یگان های حفاظت مستقر در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی اظهار داشت: مسئولان ذیربط باید نسبت به تقویت این یگان ها اعم از نیروی انسانی و تجهیزات لازم جهت انجام وظایف محوله تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ضرورت و توجه مردم به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها گفت: با افراد متخلف در این مورد برخورد و براساس قوانین رفتار می شود، لذا باید مردم به این نکته توجه داشته باشند که درصورت ساخت و سازهای غیرمجاز بدون مجوز دچار ضررهای مالی نشوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا