اخبار
کد خبر : 9048 ۱۳۹۸/۱۰/۰۱   ۱۹:۲۸:۱۷

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:
رسانه‌ها مردم را برای حضور پرشور در انتخابات تشویق کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مردم را برای حضور پرشور در انتخابات تشویق و تهییج کنند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه اخلاق رسانه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها همچنین در این ایام نسبت به فضاسازی سالم و نیز برگزاری انتخابات سالم و به دور از تنش توجه داشته باشند.

وی افزود: دامن زدن به مسائل قومیتی موضوع دیگری است که رسانه‌ها باید از آن پرهیز و فضای رقابتی سالم ایجاد کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مدیران رسانه ها باید در خصوص موضوع قومیت ها جدیت نشان دهند تا شاهد وحدت و همدلی در میان قومیت‌های مختلف باشیم.

قریشی اضافه کرد: رسانه‌ها باید برای زمان ارزش قائل شده و دقت کنند با محتوای مضر و یا حتی غیرمفید و بیهوده وقت مردم را تلف نکنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه از ظاهر آیات و روایات این‌گونه برداشت می‌شود که عمر بزرگترین سرمایه انسان است، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رسول اکرم (ص) زمان در رأس سرمایه انسان قرار دارد و باید از سرمایه زندگی خود به درستی استفاده کرده و از چیزهایی که عمر را به هدر می‌دهد دوری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، توجه به صحت و سقم اخبار منتشر شده در رسانه‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: اصحاب رسانه قبل از انتشار اخبار منبع خبر، صحت و سقم آن را بررسی کنند تا آبروی افراد خدشه‌دار نشود.

امام جمعه ارومیه با بیان‌ اینکه سکوت عبادت بزرگی است که برای خود افراد و جامعه مفید است، اذعان کرد: همین موضوع در خصوص رسانه‌ها نیز صادق است بنابراین گاهی اوقات ننوشتن برخی مطالب ارزشمندتر و مفیدتر از نگارش آن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در انتشار اخبار باید اندکی تامل داشت، عجله در تصمیم‌گیری همیشه موجب ضرر انسان و جامعه می‌شود و به همین دلیل باید در زمینه انتشار اخبار تامل و دقت کافی شود.

وی ادامه داد: برخی رسانه‌ها به دنبال ترویج زندگی اشرافیت، شهوت‌رانی و حب دنیا هستند و با انتشار برخی مطالب مردم را به سمت معصیت سوق می‌دهند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: برخی اخبار موجب بی‌آبرویی و تنش در جامعه می‌شود که در این خصوص باید دقت بیشتری شود، برخی اوقات مشاهده می‌شود که رسانه‌ها با انتشار خبری موجب برهم خوردن تعادل در سطح ادارات یا جامعه می‌شوند که باید در این زمینه ضمن دقت و نظارت دقیق، از منتشر کردن چنین اخباری امتناع ورزند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا