Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9043 ۱۳۹۸/۰۹/۳۰   ۱۸:۱۷:۱۳

مدیر کل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی خبر داد
دسترسی ۷۱ درصد از روستاهای استان به سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی نژاد ضمن تکذیب برخی آمار منتشر شده در رسانه‌ها اظهار کرد: هم اکنون تمامی روستاهای بالای پنج خانوار دارای ارتباط هستند و۹۹.۴ درصد پوشش جمعیتی تلفن همراه در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین تجهیزات  ۱۰۰درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان ما از اینترنت پرسرعت روستایی‌ بهره مند می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به عدم تعهد مخابرات از زمان خصوصی سازی در خصوص توسعه زیرساخت های روستایی در فاز اول توسعه پهن باند روستایی در قالب طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات در یک سال گذشته یک هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار مجهز به اینترنت پرسرعت شده است و در فاز دوم برای یک هزار و 142 روستای باقیمانده که در صورت تامین تجهیزات در اسرع وقت این امکان ایجاد می شود.

جلیلی‌نژاد در مورد نقاط کور ارتباطی جاده های استان گفت: در سه ماهه آخر سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور استان احصاء شده و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن بهبود یافته است و بقیه آنها که عمدتاً در جنوب استان است نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی لازم است که در صورت تامین اعتبار این مهم نیز عملیاتی می شود.

مدیر کل ICT آذربایجان غربی با اشاره به اشتغال ایجاد شده به واسطه توسعه زیرساخت های ارتباطی استان عنوان کرد: آذربایجان غربی در صنعت برنامه های موبایلی جزو استان های پیشروی کشوری است به طوری که در حوزه سهم تعدادی برنامه های تولید شده دارای رتبه چهارم و سهم درآمد توسعه دهندگان رتبه هفتم کشوری و در دسته شبکه های اجتماعی دارای رتبه سوم کشوری است و در زمینه توسعه کسب و کارهای الکترونیکی رشد ۴۳ درصدی را دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات بیش از 80 درصد از تعهدات خود را درلایه تامین زیرساخت های ارتباطی انجام داده است.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش بینی شده است که لایه اول یعنی تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدات وزارت ارتباطات است که تا به امروز بیش از 80 درصد آن با انجام 50 پروژه کلان در 20 ماه گذشته و با اعتباری بالغ بر 100 هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا