اخبار
کد خبر : 9037 ۱۳۹۸/۰۹/۳۰   ۱۷:۱۶:۲۷

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد
اتمام عملیات اجرایی طرح های بیولوژیکی و احیای مراتع در استان

 

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح های بیولوژیکی و احیای مراتع استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 1398 در اغلب شهرستان هایی که اجرای عملیات بیولوژیکی برای آنها تعریف شده بود، در حال اتمام بوده و یا به پایان رسیده است.

به گزارش نای قلم، مسعود شفیعی در بازدید از روند اجرای طرح های مرتعداری در شهرستان های خوی، پلدشت و خوی اظهار کرد: در این راستا در 15 شهرستان استان به غیر از ماکو و اشنویه، عملیات بیولوژیکی طرح های مرتعداری با نظارت کامل اداره کل به اتمام رسید و پیمانکاران در مراحل پایانی و اداری آن هستند.

وی ادامه داد: اعتبارات عملیات بیولوژیکی از محل صندوق توسعه ملی در حدود سه میلیارد تومان تعیین شده بود که این اعتبارات برای طرح هایی نظیر عملیات کپه کاری  با مساحتی در حدود 2 هزار و 515 هکتار، بذرپاشی 2 هزار و 400 هکتار، قرق پنج هزار و 428 هکتار و علوفه کاری 807 هکتارهزینه شده است.

رییس اداره مرتع آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این طرح ها در راستای احیای مراتع استان و توسعه پوشش گیاهی مراتع استان است که خوشبختانه در دو سال اخیر حرکت بسیار خوبی برای حفاظت و احیاء مراتع استان رقم خورد که امیدواریم این طرح ها در سال های آتی نیز همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد رشد و پویایی عرصه های مرتعی باشیم.

وی تاکید کرد: مراتع در عرصه های ملی نقش بسزایی در جلوگیری از فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از سیلاب های فصلی دارند و مهمتر ازآن عرصه های مناسبی برای معیشت روستاییان و بهره برداران روستایی به شمار می روند.

گفتنی است استان آذربایجان غربی با داشتن مراتعی بالغ بر دو میلیون و 500 هزار هکتار نقش مهمی در معیشت دامداران و روستانشینان دارد که باید برای تداوم آینده و ایجاد بستر مناسب زیست محیطی برای مراتع استان این مراتع بیش از پیش حفاظت و احیاء شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا