اخبار
کد خبر : 9027 ۱۳۹۸/۰۹/۲۶   ۲۱:۱۷:۰۴

اخبار ورزشی آذربایجان غربی
تیم فوتبال ۹۰ ارومیه در اندیشه صدرنشینی لیگ یک

 

تیم فوتبال ۹۰ ارومیه، چهارشنبه هفته جاری در صورت پیروزی مقابل فجر شهیدسپاسی شیراز، جشن قهرمانی نیم‌فصل را در ورزشگاه خانگی خود برگزار می‌کند.

به گزارش نای قلم، بر اساس اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال رقابت‌های معوقه هفته چهاردهم لیگ دسته یک کشور با انجام ۶ دیدار در شهرهای تبریز، اراک، شیراز، ارومیه، رفسنجان و خوزستان برگزار می‌شود تا پرونده رقابت های دور رفت فصل جاری بسته شود.

در مهمترین این دیدارها که تلاش برای رسیدن به عنوان قهرمانی فصل جاری است، زردپوشان ۹۰ ارومیه از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه جاری در زمین چمن ورزشگاه جهان پهلوان تختی این شهر میزبان حریف شیرازی خود خواهند بود.

تیم فوتبال ۹۰ ارومیه هم اکنون با اندوختن ۳۲ امتیاز در رده دوم جدول است و در صورت پیروزی مقابل حریف شیرازی بالاتر از گل ریحان البرز ۳۳ امتیازی که با پایان دادن به تمام دیدارهای دور رفت خود در صدر جدول قرار گرفته است، قهرمانی نیم فصل جام آزادگان را نصیب خود خواهد کرد.

تیم فوتبال ۹۰ ارومیه پنج‌شنبه گذشته در آخرین هفته از دور رفت لیگ دسته یک کشور با پیروزی مقابل میهمان خود استقلال خوزستان با یک بازی کمتر نسبت به سایر حریفان همچنان در یک قدمی قهرمانی نیم فصل «جام آزادگان» قرار گرفت و قصد دارد جشن قهرمانی خود را به همراه هزاران هوادار مشتاق در ورزشگاه تختی ارومیه برپا کند.

شاگردان وحید بیاتلو در تیم ۹۰ ارومیه برای رسیدن به این مهم نیاز مبرم به پیروزی دلچسب خانگی دارند و کسب نتیجه تساوی مقابل تیم فجر سپاسی شیراز چاره کار آنها نخواهد بود.

کسب ۹ پیروزی، پنج تساوی، ۲ شکست، ۱۶ گل زده، هفت گل خورده و تفاضل ۹ گل حاصل تلاش تیم فوتبال ۹۰ ارومیه تا پایان هفته هفدهم این رقابت‌ها بوده است.

فوتبال شهر ارومیه سال گذشته پس از گذشت سه دهه بار دیگر با حضور تیم ۹۰ این شهر در لیگ دسته یک کشور جان تازه‌ای به خود گرفت.

*بوکان و قزوین راهی مرحله نهایی لیگ ملی بسکتبال با ویلچر شدند

تیم‌های بوکان و قزوین با برتری در مرحله دوم رقابت‌های بسکتبال با ویلچر کشور راهی مرحله نهایی لیگ ملی بسکتبال شدند.

به گزارش نای قلم، مرحله دوم رقابت‌های بسکتبال با ویلچر دسته یک کشور (لیگ ملی) به مدت ۲ روز با شرکت تیم‌های هیات بوکان، فیروز قزوین و هیات البرز در سالن سه‌هزار نفری میلاد نور مجموعه ورزشی وحدت بوکان برگزار شد.

در بازی نخست هیات بسکتبال بوکان توانست با نتیجه ۷۱ بر ۴۶ بر تیم بسکتبال با ویلچر هیات البرز غلبه کند ولی در دیدار دوم با نتیجه ۷۳ بر ۴۳ از فیروز قزوین شکست خورد.

دیدار تیم‌های هیات البرز و فیروز قزوین نیز با نتیجه ۵۶ بر ۷۱ به نفع تیم قزوینی به پایان رسید.

با این نتایج تیم بسکتبال با ویلچر قزوین در مجموع هر ۲ مرحله با کسب هشت امتیاز در صدر گروه «ب» ایستاد و تیم بسکتبال با ویلچر هیات بوکان با کسب ۶ امتیاز و تفاضل گل بیشتر نسبت به هیات البرز به مرحله بعدی صعود کرد.

در دور نخست این مسابقه‌ها که به میزبانی استان البرز برگزار شد، تیم بسکتبال با ویلچر فیروز قزوین چهار امتیاز، هیات البرز سه امتیاز و هیات بوکان ۲ امتیاز به دست آورده بودند.

مرحله نهایی این مسابقات دی‌ماه امسال به میزبانی استان قزوین وبا حضور تیمهای بوکان، قزوین، بندرعباس و تیم فارس برگزار می‌شود که در این مرحله ۲ تیم به مرحله سوپر لیگ کشور راه پیدا می‌کنند.

تیم بسکتبال با ویلچر هیات بوکان تنها نماینده آذربایجان‌غربی در این رقابت‌هاست.

*۲ ورزشکار شاهین‌دژی به مسابقات جهانی «موی‌تای» اعزام شدند

رییس اداره ورزش و جوانان شاهین‌دژ گفت: «ستار قادرزاده» و «محمدبرقی» ورزشکاران این شهرستان به مسابقات جهانی موی‌تای در امارات متحده اعزام شدند.

به گزارش نای قلم، میثم بشارتی در گفتگویی اظهار کرد: این ورزشکاران در مسابقات قهرمانی موی‌تای کشور که شهریورماه گذشته به میزبانی شهرستان اهر برگزار شد، موفق به کسب عنوان قهرمانی کشور شدند.

وی با بیان اینکه تیم ملی موی‌تای ایران با حضور ۱۰ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور دارد، اظهار داشت: «قادرزاده» در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم و «برقی» نیز در منفی ۵۷ کیلوگرم رده سنی جوانان به مصاف حریفان خود می‌روند.

وی اضافه کرد: مسابقات جهانی موی‌تای ۲۰۱۹ امارات متحده در رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۳۵ کشور جهان به میزبانی شهر «ابوظبی» از پنجشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شهرستان جزو قطب‌های اصلی موی‌تای کشور است، اضافه کرد: «سبحان عباسی» ورزشکار شایسته اهل این شهرستان نیز مهرماه گذشته در مسابقات جهانی موی‌تای به میزبانی آنتالیا ترکیه موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شد.

موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است و مبارزه‌های آن به صورت «فول‌کنتاکت» و در رینگ برگزار می‌شود.

آذربایجان‌غربی در سبک موی‌تای یکی از استان‌های برتر کشور است بطوریکه در نخستین و دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور به مقام قهرمانی کشور دست یافته بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا