Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 9019 ۱۳۹۸/۰۹/۲۵   ۲۲:۳۶:۰۳

یادداشت؛
کیک های آلوده و ترور صنایع غذایی

 

در دو هفته گذشته که کیک های آلوده به قرص درست در انتهای اخرین حلقه زنجیره عرضه کشف و رسانه ای شده است تقاضای کیک به شدت کاهش یافته است و معلوم نیست چه هنگام این اعتماد جلب خواهد شد که مردم با خیال راحت کیک خریداری کنند و دست بچه ها دهند.

این خرابکاری غیر از هدف قرار دادن حیات کودکان سرزمین، ترور صنعت غذایی کشور به شمار می رود و می بایست مجازات سخت در انتظار خرابکاران باشد که دیگر جرات اینگونه خراب کاری های سازمان یافته نداشته باشند.

ممکن است قضیه به همین جا ختم نشود و کلیه مواد غذایی در معرض چنین عملیات خرابکارانه ای قرار گیرند.

سیستم اجرایی مالیات بر ارزش افزوده با رصد زنجیره عرضه از مواد خام، تولید در کارخانه، توزیع کننده، عمده فروش و خرده فروش با استفاده از کد محصول و کد اقتصادی فعالیت می تواند این شبکه عرضه را شفاف کند و از غیر شفاف بودن قیمت ها، احتکار و اینگونه عملیات خرابکارانه جلوگیری کند و مسئولیت ان به عهده کسانی است که خارج این چارچوب به خرید و فروش بپردازند.

در واقع مزیت اصلی سیستم مالیات بر ارزش افزوده همین موارد است و عملیات فساد انگیز را در زنجیره عرضه رصد و کنترل می کند و گرنه بار مالیاتی آن بر دوش مصرف کننده هاست.

متاسفانه این کارکردهای مفید سیستم مالیات بر ارزش افزوده نادیده گرفته شده و با اجرای ناقص این سیستم، جامعه از مزایای متعدد آن که می تواند شفافیت قیمت ها، جلوگیری از احتکار، جلوگیری از تقلب و این عملیات خرابکارانه و ... باشد بی بهره است و فقط بار مالیاتی آن را تقبل می کند.

امید است با سازماندهی کد کالاها، کد فعالیت اقتصادی و الکترونیکی کردن سیستم مالیات بر ارزش افزوده بتوانیم از مزیت ان بخوبی استفاده کنیم و کانال غیر رسمی زنجیره عرضه را از بین ببریم. در آنصورت خواهیم دید این سیستم چه کمکی به جامعه می کند.

دکتر یعقوب اندایش

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا