اخبار
کد خبر : 901 ۱۳۹۴/۰۸/۰۸   

توصیه هواشناسی استان برای جلوگیری از سرما زدگی محصولات کشاورزی

*دمای هوا 12 درجه کاهش می یابد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: نقشه های پیش بینی هواشناسی بیانگر افت 10 تا 12 درجه ای دمای هوای استان از روز شنبه است.

به گزارش نای قلم، مهدی صابری در گفت و گویی افزود: پیرو اخطاریه شماره 6 با توجه به تقویت جریان عرض های شمالی و ریزش هوای سرد از اوایل هفته آینده شاهد کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه در استان خواهیم بود و ضروری است تا تمهیدات لازم در این خصوص به عمل آید.

وی بیان کرد: با توجه به گذر جبهه سرد هوا و افت دما ضروری است تا کشاورزان به توصیه های هواشناسی کشاورزی دقت کنند.

صابری اظهار کرد: برداشت محصولات باغی و زراعی آماده برداشت قبل از شروع سرما و انتقال به مکان های مسقف و سرپوشیده، تهویه و تنظیم دما و رطوبت در مرغداری ها، دامداری ها، سالن های پرورش قارچ و انبارها، انتقال کندوهای عسل به محل های مسقف یا مناطق زمستان گذران، خودداری از انجام هرس در باغها از جمله اقداماتی است که کارشناسان اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی برای جلوگیری از کاهش خسارت ها و سرما زدگی محصولات توصیه می کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی همچنین گفت: در طول چند روز گذشته بارندگی هایی در کل استان با تمرکز بر مناطق جنوب رخ داد که تکاب و سردشت با 17 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش ها را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار کرد: شهرستان چالدران با دمای پنج درجه سانتیگراد خنک ترین و انزل با 17 درجه سانتیگراد گرمترین مناطق آذربایجان غربی بودند.

کارشناسان اداره کل هواشناسی استان آذربایجان غربی پیش بینی می کنند که بارندگی های پاییزی امسال 20 درصد نسبت به پارسال افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا