اخبار
کد خبر : 9004 ۱۳۹۸/۰۹/۲۳   ۲۱:۲۸:۵۸

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی:
آب شرب 64 روستای آذربایجان غربی مشکل دارد

 

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: آب شرب 64 روستای آذربایجان غربی مشکل دارد که برای رفع آن اعتباری بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گزارش نای قلم، صابر خسروزاده در گفتگویی اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته در مراحل تخصیص و یا واگذاری به بخش خصوصی از طریق استانداری است.

وی اضافه کرد: 117 روستای استان از نظر کیفیت آب شرب با مشکل مواجه بودند که مشکل 53 روستا رفع شده است.

خسروزاده اضافه کرد: در 53 روستای دارای مشکل، با نصب پکیج تصفیه در مجتمع های آبرسانی، خرید و نصب 15 دستگاه پکیج تصفیه آب نقطه ای و حفر و تجهیز چاه جدید و جایگزینی آن با منشا قبلی نسبت به رفع مشکل اقدام شده است.

وی گفت: برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی این تعداد روستا تا زمان تخصیص اعتبار، اقداماتی از قبیل خارج کردن منابع آبی نامطمئن و تامین آب از منابع همجوار با وضعیت مطلوب کیفی، اتصال به مجتمع های آبرسانی با کیفیت بهتر، حفر و تجهیز چاه های با کیفیت مناسب و کمیت پایدار و تامین آب شرب برخی روستاها از آب شهری به مرحله اجرا گذاشته شده است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، شاخص مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای استان را 99.69 درصد اعلام و اظهار کرد: برای افزایش کیفیت آب شرب روستاهای استان، یک هزار و 48 سامانه کلرزنی مایع و گازی در سطح روستاهای استان فعال است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا