Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 898 ۱۳۹۴/۰۸/۰۶   

کمیته پدافند غیرعامل در آذربایجان غربی تشکیل می شود

* الگوی اقتصاد مقاومتی نوعی پدافند غیرعامل جهت مقابله با تهدیدات است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: کمیته پدافند غیرعامل به ریاست استاندار در استان تشکیل می شود و در این کمیته اهداف و سیاست های مورد نظر در موضوع پدافند غیرعامل توسط کمیته اصلی و زیر کمیته های آن پیگیری می شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر امروز در همایش یکروزه پدافند غیرعامل در آذربایجان غربی، بر ضرورت تحقق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب، پدافند غیرعامل را راهکاری برای مصون سازی کشور از هرگونه تهدید احتمالی عنوان نموده اند و لازم است تمامی مدیران و مسئولان، با جدیت کافی در راستای تحقق فرامین معظم له در این موضوع تلاش کنند.

وی به تهدیدات و توطئه های استکبار علیه نظام نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی بعنوان یک نظام ارزشی که منافع استکبار را به خطر انداخته، همواره از همان اوایل پیروزی انقلاب، در معرض تهدیدات و توطئه های دشمنان قرار دارد و دشمن درصدد است که به طرق مختلف به این نظام و انقلاب ضربه وارد کند؛ لذا برای مقابله موثر و خنثی سازی این تهدیدات و مصون سازی تمامی نقاط حساس و حیاتی کشور، جدی گرفتن و عملیاتی کردن ضرورت های پدافند غیرعامل الزامی است.

معاون استاندار در ادامه به ارتباط بحث مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: بحران به معنای هرگونه تهدیدی که ساختارهای حیاتی یک نظام و سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد، ارتباط تنگاتنگی با موضوع پدافند غیرعامل دارد؛ بطوریکه مدیریت بحران پیش از وقوع آن که شامل مراحل پیش بینی و پیشگیری می شود، خود نوعی پدافند غیرعامل و داشتن سناریو و آمادگی برای مقابله با تهدیدات و به حداقل رساندن آسیب های احتمالی آن است.

رادفر همچنین اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را الگو و طرحی موثر برای مقابله و مقاومت در برابر تهدیدات اقتصادی، نوسانات و شوک های اقتصادی دانست و گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی نیز نوعی پدافند غیرعامل جهت مقابله با تهدیدات و تحریم ها و توانمندسازی پایه های اقتصادی کشور است که مدیران و مسئولان در سطح ملی و استانی برای تحقق اهداف آن تلاش می کنند.

آموزش همگانی مردم و آشناسازی آنها با موضوع پدافند غیرعامل از دیگر موارد مورد تاکید رادفر در این همایش بود.

وی، مردم را رکن اساسی در مقابله با هرگونه تهدید دانست و افزود: در همه تهدیدات علیه نظام، شاه بیت اقدام و مقابله و خنثی سازی تهدیدات، هدایت های رهبری معظم انقلاب و حضور و همراهی مردم بوده است که نمونه این حضور را در هشت سال دفاع مقدس، بحث هسته ای و اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم.

گفتنی است، پیرو ابلاغ دستورالعمل اجرایی هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل (4 لغایت 10 آبان 94) برنامه های متعددی در سطح استان پیش بینی و در حال اجراست.

بر اساس این دستورالعمل، شعار هفته پدافند غیرعامل در سال 94 «پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت» با هدف تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم  رهبری(مدظله العالی) در خصوص پدافند غیرعامل، معرفی ضرورت ها، کارکردها و فعالیت های پدافند غیرعامل در سطح جامعه و گفتمان سازی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در سطح جامعه تعیین شده است.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که مستلزم بکارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. دفاع غیرعامل شامل پراکندگی، استتار و اخفاء، تفرقه، استحکامات و پناهگاه، فریب، ایجاد سیستم های اطفاء حریق و اعلام خبر می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا