اخبار
کد خبر : 8977 ۱۳۹۸/۰۹/۱۹   ۲۱:۰۴:۱۲

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی خبر داد
شناسایی عاملان سرقت اطلاعات ۱۰۶ کارت بانکی در آذربایجان غربی

 

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از کشف یک پرونده عاملان سرقت اطلاعات ۱۰۶ کارت بانکی شهروندان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگویی اظهار کرد: در پی مراجعه فردی مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برداشت شده است موضوع در اسرع وقت تحت رسیدگی کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته شده مشخص شد که شاکی جهت خرید نرم‌افزاری به کانالی در تلگرام مراجعه نموده و با توجه به اینکه این ترفند، اقدامی در جهت کلاهبرداری بوده در روند خرید با تراکنش ناموفق روبه رو شده و بعد از گذشت چند ساعت حساب بانکی وی خالی می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: کارشناسان این پلیس با انجام اقدامات پلیسی و فنی، پس از شناسایی محل اختفای آن‌ها در جزیره کیش با همکاری فتا این منطقه موفق به دستگیری سه نفر متهم در این راستا شدند.

نصرتی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهمین محرز شد که آن‌ها با تبلیغ نرم افزارهای جعلی با کارکرد غیر واقعی کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی افراد می‌ کردند که در این راستا با سرقت اطلاعات ۱۰۶ کارت بانکی مبلغی در حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال برداشت کرده بودند.

وی به شهروندان هشدار داد در هنگام خریدهای اینترنتی خود در صورت مواجهه با پیغام خطا و ناموفق بودن تراکنش سریعا رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر داده و موجودی حساب مذکور را به حساب دیگری انتقال دهید.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: جهت تهیه نرم افزارهای مورد نیاز خود به مارکت‌های مجاز و معتبر مراجعه کرده و به هیچ وجه از شبکه‌های اجتماعی خریدی انجام ندهید.

وی از شهروندان خواست با مراجعه به سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) مشکلات و هر گونه موارد غیر‌قانونی در فضای مجازی را با این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا