اخبار
کد خبر : 8970 ۱۳۹۸/۰۹/۱۹   ۱۹:۰۴:۲۱

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی:
باید از خدمات علمی در راستای توسعه استان بهره برد

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید از خدمات علمی و گسترده جهاد دانشگاهی استان در راستای توسعه استان به نحو شایسته بهره برد.

به گزارش نای قلم، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی در راستای توسعه همکاری های مشترک دیدار کردند که در این دیدار معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی استان مجموعه علمی و دانش محور بزرگی است، گفت: حمایت از راه اندازی و توسعه پارک علم و فناوری کشاورزی توسط جهاد دانشگاهی در اولویت های استانداری قرار دارد.

وی افزود: فعالیت ها و دستاوردهای اخیر پژوهشی جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی مایه شعف و خوشحالی است و امیدواریم با این فعالیت های درخشان منشاء تحول و توسعه در استان باشند.

شهدی با اعلام اینکه نیازمند کمک های جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف توسعه استان هستیم، افزود: فعالیت های جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی سنجیده شده، مدیریت شده و برنامه ریزی شده راهبری و هدایت می شود که این امر یکی از ویژگی های بارز موفقیت جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف است.

وی با تقدیر از اقدامات و تلاش جهاد دانشگاهی استان مبنی بر راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی اظهار کرد: نیازمند استفاده از علم و تجارب مفید جهاد دانشگاهی استان هستیم لذا حمایت از راه اندازی و توسعه پارک علم و فناوری کشاورزی توسط جهاد دانشگاهی در اولویت های استانداری قرار دارد.

شهدی با اشاره به اینکه اقتصاد استان بر مبنای کشاورزی استوار است، اظهار کرد: باید با برنامه ریزی مدون زیرساخت های الکترونیکی از جمله کشاورزی مبتنی بر موبایل، اینترنت اشیا، بازاریابی کشاورزی را وارد بحث کشاورزی در آذربایجان غربی کنیم که جهاد دانشگاهی می تواند ورود موثری در این حوزه داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از دستاوردهای این نهاد انقلابی در استان اظهار کرد: این نهاد انقلابی با بهره گیری از اعضای هیات علمی مجرب و گروه های تخصصی پژوهشی آمادگی خود را در راستای شناسایی و رفع مشکلات استان و توسعه اقتصادی بعنوان یکی از بازوان علمی و اجرایی استانداری اعلام می دارد.

امین رستم زاده، با اشاره به اینکه خلق الگوهای فناورانه متناسب با ادبیات این مرزبوم از ویژگی‌های بارز جهاد دانشگاهی است اظهار کرد: رویکرد جهاد دانشگاهی ارزش آفرینی و ارزشمند کردن عملی علم و فناوری حاصل از اندیشه جوانان متعهد و متخصص متناسب با ظرفیت های بومی منطقه است.

این مسوول با اشاره به پیشنهاد راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی از سوی این نهاد خاطرنشان کرد: استاندار، نمایندگان مردم ارومیه در مجلس و سایر مسئولان نامه نگاری ها و پیگیری های متعددی در اینخصوص انجام داده اند که امیدواریم در آینده ای نزدیک این اتفاق مبارک علمی در استان از سوی جهاد دانشگاهی محقق شود چرا که معاونت پژوهشی با سه گروه پژوهشی در حوزه تخصصی و بین رشته ای کشاورزی و  برنامه های معاونت آموزشی و فرهنگی و اشتغال در این مزیت نسبی استان و مرکز رشد کشاورزی حسب برنامه توسعه واحد هدف گیری تخصصی و عملی در این حوزه دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی لزوم توجه جدی به تولید فناوری های بومی متناسب با نیازهای استان و کشور، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در یک بستر علمی با احصاء نیازهای علمی و پژوهشی سعی در رفع این نیازها نموده که الگویی از یک جهاد علمی در عرصه عمل را در کشورایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس فعالیت های علمی و پژوهشی و آموزشی، مبنای فرهنگی دارد اظهار کرد: یکی از برکات جهاد دانشگاهی تلفیق علم و فناوری با فرهنگ ایرانی اسلامی در راستای عمل به منویات رهبری و ترسیم جامعه مبتنی بر توسعه و پیشرفت اسلامی است .

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا