اخبار
کد خبر : 8964 ۱۳۹۸/۰۹/۱۸   ۲۱:۰۷:۴۲

در بارش های اخیر برف در آذربایجان غربی صورت گرفت؛
نجات جان 39 نفر مادر باردار ساکن در روستاهای دوردست استان

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از نجات جان 39 نفر مادر باردار ساکن در روستاهای دوردست استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، رسول انتظارمهدی در گفتگویی اظهار کرد: بارندگی اخیر برف که از روز جمعه در استان شروع شده است، هم استانی های ساکن در مناطق روستایی دارای جاده های صعب العبور را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

وی افزود: با تلاش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و مشارکت و همکاری سایر ادارات و ارگان ها از جمله ستاد بحران فرمانداری ها، راه و شهرسازی، 39 نفر مادر باردار ساکن در روستاهای دوردست به شهرهای تابعه استان منتقل شده اند که شش نفر آنان به بیمارستان های شهرستان های تابعه منتقل و بستری شده اند و شش نفر در حامله سراهای استان اسکان یافته اند و 27 نفر که موعد زایمان آنها نزدیک بود قبل از شدت گرفتن برف به منزل اقوام نزدیک در شهرهای تابعه استان منتقل شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: مرگ هر مادر باردار به عنوان یک فاجعه تلقی شده و سلامت تمام افراد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد لذا مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی، شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت شهرستان ها و پرسنل واحدهای تابعه با بهره گیری از حداکثر پتانسیل و توان درون سازمانی و همچنین تعامل و مشارکت موثر و سازنده برون سازمانی نظیر فرمانداران شهرستان ها، مسئولان ادارات راهداری و حمل و نقل و ... سعی کرده تا نسبت به ارائه خدمات به موقع و با کیفیت به مادران باردار اقدام کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا