اخبار
کد خبر : 8962 ۱۳۹۸/۰۹/۱۸   ۲۰:۴۲:۰۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خبر داد
اجرای طرح پهنه بندی زلزله در چهار شهرستان آذربایجان غربی

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از تصویب طرح پهنه بندی زلزله در کارگروه زیربنایی استان و اجرای آن در چهار شهرستان خبر داد.

به گزارش نای قلم، آیدین رحمانی رضائی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: با اجرای طرح ریزپهنه بندی زلزله و مطالعات زمین شناسی در چهار شهرستان ارومیه، مهاباد، خوی و سلماس و طرح تفصیلی شهرها امیدواریم شاهد مدیریت بهینه در شهرها و سکونتگاه های استان باشیم و با مدیریت بهینه و لحاظ نتایج این مطالعات، کمترین اتفاقات و حوادث در شهرها رخ دهد.

وی افزود: با مدیریت بهینه، اتخاذ تصمیمات درست و به موقع می توان خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی را به حداقل رساند.

رحمانی رضائی اضافه کرد: ایران جزو 10 کشور پرحادثه دنیا در بلایای طبیعی است به طوری که از 43 بلایای طبیعی که در دنیا اتفاق می افتد 34 نوع در ایران و از این 34 نوع 25 نوع بلایای طبیعی در آذربایجان غربی رخ می دهد و این امر نیاز به آمادگی ها و تدابیر لازم برای مواجهه با این بحران ها را دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر شناخت بیش از پیش از وضعیت و اکولوژی زمین و نگاه دقیق به زمین شناسی، اظهار امیدواری کرد با پیش بینی ها، تمهیدات و آمادگی های لازم و مدیریت اصولی و تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می شود شاهد کاهش بلایا و بحران های طبیعی در استان باشیم.

رحمانی همچنین بر لایروبی به موقع رودخانه ها، هماهنگی و همدلی دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران، آمادگی نیروهای امداد و نجات و راهدارخانه ها برای اسکان موقت در راه مانده ها، تامین و نگهداری سوخت مازاد برای مواقع مورد نیاز و آمادگی ناوگان سنگین برای مقابله با موارد احتمالی در زمستان امسال تاکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا