اخبار
کد خبر : 8956 ۱۳۹۸/۰۹/۱۷   ۲۱:۲۰:۲۷

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد؛
تخصیص 19 میلیارد تومان برای توسعه عملیات آبخیزداری در استان

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 19 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای توسعه عملیات آبخیزداری در استان تخصیص یافته است.

به گزارش نای قلم، میر صمد سید موسوی در گفتگویی اظهار کرد: در دو سال اخیر حرکت های بسیار ارزشمندی برای توسعه عرصه های منابع طبیعی در استان اتفاق افتاده است که در این خصوص می توان به اجرای طرح های آبخیزداری اشاره کرد که در سطح استان این طرح ها به اتمام رسیده است.

وی افزود: بالغ بر 61 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح ها در طول دو سال اخیراختصاص یافت که با توانمندی و مشارکت پیمانکاران محلی این طرح ها نیز به اتمام رسیده است.

موسوی با بیان اهمیت موضوع درختکاری و توسعه فضای سبز در استان گفت: در قالب طرح ملی "پویش همگانی برای نهالکاری در کشور" 241 هزار اصله نهال در مساحتی بالغ بر 640 هکتار کشت شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان خاطرنشان کرد: در تمام طرحهای منابع طبیعی مشارکت مردمی نقش مهمی را ایفاء می کند و ما نیازمند مشارکت همه مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی برای موضوع درختکاری و سایر طرح های منابع طبیعی هستیم.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی بدون احتساب دریاچه ارومیه دو میلیون و 750 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که بدون مشارکت مردمی کار حفاظت و احیاء آن قابل تصور نخواهد بود، از این رو در تلاش هستیم با همیاری و همکاری آحاد مردم در امر حفاظت و احیاء عرصه های ملی گام برداریم.

موسوی تصریح کرد: در سال جاری برای توسعه و جلب مشارکت مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی، اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی استان با بکارگیری تسهیل گران در سراسر استان، کار ترویج را با جدیت دنبال می کند و در این راستا هم اینک تسهیل گران منابع طبیعی در روستاهای سطح استان مشغول آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی هستند که این امر باعث می شود در دراز مدت با آموزش های مداوم نگاه مشارکت برای توسعه عرصه های ملی و منابع طبیعی توسعه یابد و شاهد پویایی عرصه های ملی برای استفاده بهینه نسل های آتی باشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا