اخبار
کد خبر : 8955 ۱۳۹۸/۰۹/۱۷   ۲۱:۲۰:۲۷

یادداشت؛
تک صدایی مجلس نگران کننده است

 

شهربانو امانی/ تصميمات مجلس اصولا پايه جمعي دارد و روند ثبت نام و شکل‌گيري مجلس نيز بايد آيينه‌اي از اين اصل باشد. اين امر با تقويت احزاب مي‌تواند رنگ و بويي جدي‌تر به خود گيرد.

متاسفانه با نزول جايگاه احزاب، سپهر سياسي کشور از چهره واقعي و اصولي خود فاصله گرفته است و عملا وارد فضايي خاص شده‌ايم تا فضايي بر پايه اصول سياست.

متاسفانه شخصيت‌هاي موثر در صحبت‌هاي خود دقت لازم را ندارند به نحوي که گويا رهبر يک حزب خاص در کشور هستند و در رسانه ملي شعاري سر مي‌دهند که قرار است شعار يک جريان سياسي در انتخابات مجلس باشد.

اينکه برخي با شعار مجلس انقلابي از بيت‌المال در راستاي تبليغ خود براي انتخابات بهره مي‌برند و تريبون‌هاي عمومي را تصاحب کرده‌اند و جناح مقابل خود را تخريب مي‌کنند، حلال مشکلات اين روزها نيست و شکاف‌ها را بيشتر مي‌کند. در اين شرايط يخبندان سياسي که مردم انگيزه خود را براي شرکت در انتخابات مجلس از دست داده‌اند چه کساني مسبب آن بودند. ما هشت سال نتايج يک‌جانبه‌گرايي را در کشور مشاهده کرديم و نبايد دوباره در آن ورطه گرفتار شويم تا فرصت‌هاي طلايي کشور هدر رود. اگر قرار باشد مجلس هم تک‌صدا شود به شدت نگران کننده است و با اين روند عاقبت خوبي در انتظار کشور نخواهد بود.

مجلس تک‌صدا قطعا کارآمدي خود را از دست خواهد داد زيرا در کشاکش اختلاف نظرات است که کشور مي‌تواند راه صحيح پيشرفت را طي کند. نياز اصلي کشور نگاه قانونمندانه به کانديداهاي مجلس شوراي اسلامي است.

بخش نظارتي انتخابات نبايد افراد فاقد صلاحيت را به واسطه يک حزب تاييد صلاحيت کنند. اميد است شوراي نگهبان در چارچوب قانون فرصت بهتري را براي مردم ايجاد کند تا انتخاب اصلح را انجام دهند و بار ديگر کشور يک پيچ سخت نفسگير را از پيش رو بردارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا