اخبار
کد خبر : 8954 ۱۳۹۸/۰۹/۱۷   ۲۱:۲۰:۲۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:
روند پرداخت تسهلات به واحدهای گلخانه ای کند است

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از روند کند اجرا و توسعه واحدهای گلخانه ای در استان و پرداخت تسهلات بانکی به این بخش انتقاد کرد.

به گزارش نای قلم، بهنام شهدی در جلسه بررسی وضعیت گلخانه های استان با تاکید بر اهمیت توسعه واحدهای گلخانه ای در مناطق مختلف استان، اظهار کرد: ضروری است روند پرداخت تسهیلات بانکی به درخواست کنندگان ایجاد واحدهای گلخانه ای در استان توسط بانک های عامل و به ویژه بانک کشاورزی تسریع یابد.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین بانک کشاورزی، پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه ای در استان در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با پیگیری های مقام عالی استان و براساس اعلام نظر کارگروه ملی دریاچه ارومیه محدودیتی برای تامین آب مورد نیاز متقاضیان احداث گلخانه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه وجود ندارد.

 شهدی ادامه داد: با توجه به محدودیت های منابع آبی و خاکی در کشور و به ویژه در استان، توسعه کشت گلخانه ای در استان ضمن ایجاد فرصت های اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی، می تواند درآمد پایدار برای فعالان این بخش ایجاد کند.

وی همچنین از رفع مشکل تامین آب مورد نیاز گلخانه ها در محدوده حوزه آبریز دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: با پیگیری های استاندار و براساس نظر کارگروه ملی دریاچه ارومیه محدودیتی برای تامین آب مورد نیاز متقاضیان احداث گلخانه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه وجود ندارد.

گفتنی است، هم اکنون 152 واحد گلخانه به وسعت 50 هکتار در استان آذربایجان غربی در بخش تولید سبزی و صیفی جات، توت فرنگی، نهال و گیاهان دارویی فعال است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا